نمایه کلیدواژه ها

ا

  • اتاق تاریک فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • استعاره تولید استعاره های تصویری و مفهومی براساس میزانسن های نمایش با تمرکز بر نمایشنامه هشتمین سفر سندباد نوشته بهرام بیضایی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • استعاره‌های مفهومی تولید استعاره های تصویری و مفهومی براساس میزانسن های نمایش با تمرکز بر نمایشنامه هشتمین سفر سندباد نوشته بهرام بیضایی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • استوارت هال تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-27]
  • اقتباس سینمایی تحلیل فرایند اقتباس در فیلم (پری) داریوش مهرجویی (با استفاده از الگوی روایت شناسی کنشی گریماس و الگوی تحلیل ساختاری فیلم بوردول) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 35-46]
  • اقتصاد تئاتر بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]
  • اقسامِ تصانیف استخراج ظرفیتهای بالقوه آهنگسازی با رجوع به ساختار فرمال دو تصنیف ثبت شده توسط عبدالقادر مراغی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 29-40]
  • الفاظ نقرات استخراج ظرفیتهای بالقوه آهنگسازی با رجوع به ساختار فرمال دو تصنیف ثبت شده توسط عبدالقادر مراغی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 29-40]
  • انیمه سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]
  • انیمیشن سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]
  • انیمیشن تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-27]
  • ایبسن بازتاب سرمشق «شهسوار ایمان» کی یرکه گور در شخصیت «براند» اثر هنریک ایبسن [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-12]

ب

  • بازار تئاتر بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]
  • بازنمایی تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-27]
  • بدن ناظر فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • براند بازتاب سرمشق «شهسوار ایمان» کی یرکه گور در شخصیت «براند» اثر هنریک ایبسن [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-12]
  • برساخت تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-27]
  • بوردول تحلیل فرایند اقتباس در فیلم (پری) داریوش مهرجویی (با استفاده از الگوی روایت شناسی کنشی گریماس و الگوی تحلیل ساختاری فیلم بوردول) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 35-46]

پ

  • پر زد و خورد سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]

ت

  • تئاتر آموزشی نقش نمایش خلاق در تعلیم‌وتربیت با بهره‌مندی از آرای جان دیویی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 43-53]
  • تئاتر شهر بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]
  • تئاتر کاربردی نقش نمایش خلاق در تعلیم‌وتربیت با بهره‌مندی از آرای جان دیویی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 43-53]
  • تئاتر هنری بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]
  • تاریخ معاصر موسیقی تاریخ مفهوم مکتب اصفهان: بررسیِ گفتمان‌های هویت‌ساز در تاریخ معاصر موسیقی دستگاهیِ شهر اصفهان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 13-24]
  • تجارت و بازاریابی بین‌المللی فیلم الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]
  • تحلیل مفهومی تحلیل مفهومی ساز موسیقایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 33-42]
  • تزوکا سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]
  • تعریف تحلیل مفهومی ساز موسیقایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 33-42]
  • تعلیم‌وتربیت نقش نمایش خلاق در تعلیم‌وتربیت با بهره‌مندی از آرای جان دیویی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 43-53]
  • تماس لامسه‌ای فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • تماشاگر کیفیتِ تاثیرپذیری روبرت لپاژ به عنوان کارگردان از مخاطب/تماشاگر در شکل‌دهی میزانسن [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 45-57]

ج

  • جان دیویی نقش نمایش خلاق در تعلیم‌وتربیت با بهره‌مندی از آرای جان دیویی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 43-53]
  • جهان وطنی اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]
  • جهانی شدن اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]

خ

  • خاطره اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]
  • خواب در فنجان خالی اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]

د

  • داریوش مهرجویی تحلیل فرایند اقتباس در فیلم (پری) داریوش مهرجویی (با استفاده از الگوی روایت شناسی کنشی گریماس و الگوی تحلیل ساختاری فیلم بوردول) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 35-46]
  • دازاین مکانمندی و زمانمندی در فیلم فروشنده بر اساس آرای هایدگر در هستی و زمان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 13-24]
  • دستور ابجدی بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • دکوپاژ سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]
  • دوره قاجار بازنمایی بانوان موسیقیدان در نقاشی‌های دوره قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 63-72]
  • دیپلماسی سینمایی الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]

ر

  • رسانه سینما الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]
  • رقصندگان بازنمایی بانوان موسیقیدان در نقاشی‌های دوره قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 63-72]
  • رِنگ سنجش نسبت ضرب‌های ریتم 8/6 در رِنگ‌های موسیقی دستگاهی ایران (1284 – 1357ش.) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 47-54]
  • روایت شناسی‌گریماس تحلیل فرایند اقتباس در فیلم (پری) داریوش مهرجویی (با استفاده از الگوی روایت شناسی کنشی گریماس و الگوی تحلیل ساختاری فیلم بوردول) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 35-46]
  • روبرت لپاژ کیفیتِ تاثیرپذیری روبرت لپاژ به عنوان کارگردان از مخاطب/تماشاگر در شکل‌دهی میزانسن [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 45-57]
  • ریتم 8/6 سنجش نسبت ضرب‌های ریتم 8/6 در رِنگ‌های موسیقی دستگاهی ایران (1284 – 1357ش.) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 47-54]
  • ریخته استخراج ظرفیتهای بالقوه آهنگسازی با رجوع به ساختار فرمال دو تصنیف ثبت شده توسط عبدالقادر مراغی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 29-40]

ز

  • زبان تمشک های وحشی اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]
  • زمانمندی مکانمندی و زمانمندی در فیلم فروشنده بر اساس آرای هایدگر در هستی و زمان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 13-24]
  • زنانگی هژمونی مردانه در گزیده ای از نمایشنامه های هنریک ایبسن، با رویکرد تحلیل محتوا [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 13-21]
  • زنان موسیقیدان بازنمایی بانوان موسیقیدان در نقاشی‌های دوره قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 63-72]

ژ

  • ژیل دلوز واکاوی مفهوم زمان در سینمای ونگ کار-وای بر اساس آرای ژیل دلوز [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 59-68]

س

  • سازشناسی تحلیل مفهومی ساز موسیقایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 33-42]
  • ساز موسیقایی تحلیل مفهومی ساز موسیقایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 33-42]
  • سه گانه کاتسی اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]
  • سینما واکاوی مفهوم زمان در سینمای ونگ کار-وای بر اساس آرای ژیل دلوز [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 59-68]
  • سینمای مستند اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]

ش

  • شهروند جهانی اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]
  • شهسوار ایمان بازتاب سرمشق «شهسوار ایمان» کی یرکه گور در شخصیت «براند» اثر هنریک ایبسن [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-12]

ص

  • صنایع خلاق الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]
  • صنعت فیلم و محصولات تصویری الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]

ط

  • طبقه‌بندی کارگان طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]

ع

  • عمل استخراج ظرفیتهای بالقوه آهنگسازی با رجوع به ساختار فرمال دو تصنیف ثبت شده توسط عبدالقادر مراغی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 29-40]

ف

  • فروشنده مکانمندی و زمانمندی در فیلم فروشنده بر اساس آرای هایدگر در هستی و زمان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 13-24]
  • فیلم پری تحلیل فرایند اقتباس در فیلم (پری) داریوش مهرجویی (با استفاده از الگوی روایت شناسی کنشی گریماس و الگوی تحلیل ساختاری فیلم بوردول) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 35-46]

ق

  • قهرمان زن تحول بازنمایی زن قهرمان: سینمای انیمیشن دیزنی از سفیدبرفی و هفت کوتوله تا زوتوپیا [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 17-27]

ک

  • کار استخراج ظرفیتهای بالقوه آهنگسازی با رجوع به ساختار فرمال دو تصنیف ثبت شده توسط عبدالقادر مراغی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 29-40]
  • کارگردان کیفیتِ تاثیرپذیری روبرت لپاژ به عنوان کارگردان از مخاطب/تماشاگر در شکل‌دهی میزانسن [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 45-57]
  • کانل هژمونی مردانه در گزیده ای از نمایشنامه های هنریک ایبسن، با رویکرد تحلیل محتوا [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 13-21]
  • کریستال-زمان واکاوی مفهوم زمان در سینمای ونگ کار-وای بر اساس آرای ژیل دلوز [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 59-68]
  • کسب سهم از بازار فیلم الگوی بین‌المللی‌شدن فیلم و سینمای ایران درجهت کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 23-33]
  • کلید واژه‌ها: "فلسفه تکنولوژی" اثرات رفتار حرکتی دوربین به مثابه "تجسمی از انسان" در فیلم "فرزندان بشر" [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 35-43]
  • کی‌یرکه‌گور بازتاب سرمشق «شهسوار ایمان» کی یرکه گور در شخصیت «براند» اثر هنریک ایبسن [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-12]

گ

  • گفتمان هویت‌ساز تاریخ مفهوم مکتب اصفهان: بررسیِ گفتمان‌های هویت‌ساز در تاریخ معاصر موسیقی دستگاهیِ شهر اصفهان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 13-24]

ل

  • لیکاف و جانسون تولید استعاره های تصویری و مفهومی براساس میزانسن های نمایش با تمرکز بر نمایشنامه هشتمین سفر سندباد نوشته بهرام بیضایی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]

م

  • متحرک‌سازی سیر تحول انیمه‌های پر زد و خورد ژاپنی از تزوکا تاکنون در فرم بصری [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 25-31]
  • مجمع‌الادوار بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • محسن مخملباف فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • مخاطب کیفیتِ تاثیرپذیری روبرت لپاژ به عنوان کارگردان از مخاطب/تماشاگر در شکل‌دهی میزانسن [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 45-57]
  • مخبرالسّلطنه بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • مدرنیته اندیشه جهان وطنی در مستند سه گانه کاتسی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 53-61]
  • مردانگی هژمونی مردانه در گزیده ای از نمایشنامه های هنریک ایبسن، با رویکرد تحلیل محتوا [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 13-21]
  • مردانگی هژمونیک هژمونی مردانه در گزیده ای از نمایشنامه های هنریک ایبسن، با رویکرد تحلیل محتوا [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 13-21]
  • مرگ بازتاب سرمشق «شهسوار ایمان» کی یرکه گور در شخصیت «براند» اثر هنریک ایبسن [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 5-12]
  • مکانمندی مکانمندی و زمانمندی در فیلم فروشنده بر اساس آرای هایدگر در هستی و زمان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 13-24]
  • مکتب اصفهان تاریخ مفهوم مکتب اصفهان: بررسیِ گفتمان‌های هویت‌ساز در تاریخ معاصر موسیقی دستگاهیِ شهر اصفهان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 13-24]
  • مهدی‌قلی هدایت بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • موسیقی بازنمایی بانوان موسیقیدان در نقاشی‌های دوره قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 63-72]
  • موسیقی دستگاهی طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]
  • موسیقی دستگاهی ایران سنجش نسبت ضرب‌های ریتم 8/6 در رِنگ‌های موسیقی دستگاهی ایران (1284 – 1357ش.) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 47-54]
  • موسیقی دستگاهیِ شهر اصفهان تاریخ مفهوم مکتب اصفهان: بررسیِ گفتمان‌های هویت‌ساز در تاریخ معاصر موسیقی دستگاهیِ شهر اصفهان [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 13-24]
  • موسیقی سنتی طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]
  • موسیقی‌شناسی تحلیل مفهومی ساز موسیقایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 33-42]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]
  • موسیقی ملی طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]
  • میزانسن کیفیتِ تاثیرپذیری روبرت لپاژ به عنوان کارگردان از مخاطب/تماشاگر در شکل‌دهی میزانسن [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 45-57]
  • میزانسن تولید استعاره های تصویری و مفهومی براساس میزانسن های نمایش با تمرکز بر نمایشنامه هشتمین سفر سندباد نوشته بهرام بیضایی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]

ن

  • ناصرالدین شاه اکتور سینما فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • نُت‌نویسی بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • نت‌نویسی موسیقی ایرانی سنجش نسبت ضرب‌های ریتم 8/6 در رِنگ‌های موسیقی دستگاهی ایران (1284 – 1357ش.) [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 47-54]
  • نظریه شکاف بهره وری بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]
  • نغمه ثمینی اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]
  • نغمه‌نگاری بررسی و ترانویسی تصنیفی نغمه‌نگاری‌شده به شیوۀ تلفیقی (ابجدی-نقطه‌ای) از مهدی‌قلی هدایت (مخبرالسّلطنه)، با نگاهی به فواصل پیشنهادی منتظم‌الحکماء [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 5-12]
  • نگارگری بازنمایی بانوان موسیقیدان در نقاشی‌های دوره قاجار [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 63-72]
  • نگاه خیره فیلم ناصرالدین شاه اکتور سینما(1370) بازنمایی کننده تجربه نظاره‌گری جسمانی و از میان رفتن مرز میان ناظر و منظر سینمایی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 55-63]
  • نمایش خلاق نقش نمایش خلاق در تعلیم‌وتربیت با بهره‌مندی از آرای جان دیویی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 43-53]
  • نمایشنامه اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]
  • نمایشنامه هشتمین سفر سندباد تولید استعاره های تصویری و مفهومی براساس میزانسن های نمایش با تمرکز بر نمایشنامه هشتمین سفر سندباد نوشته بهرام بیضایی [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]

و

  • ونگ کار-وای واکاوی مفهوم زمان در سینمای ونگ کار-وای بر اساس آرای ژیل دلوز [دوره 26، شماره 1، 1400، صفحه 59-68]
  • ویلیام بامول بررسی تأثیر ظرفیت سالنهای مجموعه‌ی تئاترشهر تهران بر تغییر درآمد آن‌ها از سال 1390 تا 1396 با تکیه بر نظریات ویلیام بامول [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 25-34]

ه

  • هایدگر مکانمندی و زمانمندی در فیلم فروشنده بر اساس آرای هایدگر در هستی و زمان [دوره 26، شماره 2، 1400، صفحه 13-24]
  • هویت طبقه‌بندیِ مجموعه‌کارگان مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی بر مبنای گفتمان‌های هویت در درونِ سنت [دوره 26، شماره 4، 1400، صفحه 41-51]
  • هیولاخوانی اهمیت خاطره در شخصیت های نمایشنامه های نغمه ثمینی با تمرکز بر خواب در فنجان خالی، هیولاخوانی و زبان تمشک های وحشی [دوره 26، شماره 3، 1400، صفحه 5-11]