آرنشتاین، دونالد (1378)، زیباییشناسی در تعلیموتربیت: چند مبحث اصلی، سیدمهدی سجادی، امیرکبیر، تهران.
آشفته گوراب زرمخی، مریم، میرزمانی، محمود، و پریناز بنیسی (1395)، اثربخشی آموزش نمایش خلاق بر اختلالات رفتاری و هوش هیجانی کودکان پیشدبستانی، فصلنامه آموزش، مشاوره و رواندرمانی، سال پنجم، (20)،صص 34-51.
اسکفلر، اسرائیل (1366)، چهار پراگماتیست، محسن حکیمی، پنگوئن، تهران.
امینی، رحمت، و {دیگران} (1394)، طراحی بعد عاطفی-اجتماعی محیطهای یادگیری سازندهگرای اجتماعی منطبق با مولفههای نمایش خلاق، تئاتر، (60)،صص 39-56.
انصاری، مریم، و {دیگران} (1393)، تحلیلی بر نظریهی تجربهی زیباییشناسی جان دیویی، پژوهش در برنامهریزی درسی، (14)،صص 51-62.
پرندرگست، مونیکا، و جولیانا ساکستن (1394)، تئاتر کاربردی: موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی، علی ظفرقهرمانینژاد، انتشارات نمایش، تهران. پورحسینی، محمد، سجادی، مهدی، و محسن ایمانی (1394)، تربیت زیباییشناختی از منظر جان دیویی و ابوحیان توحیدی، حانون، تهران.
جعفری، نرگس (1391)، تأثیر نمایش خلاق بر میزان مهارتهای اجتماعی کودکان، کتاب ماه کودک و نوجوان، (180)،صص 20-27.
چمبرز، دیویی (1388)، قصهگویی و نمایش خلاق، ثریا قزلایاغ، مرکز نشر دانشگاهی، تهران.
حیدری، جمشید، پورجمشیدی، مریم، و حسین زنگنه (1395)، تأثیر تلفیق اصل زایگارنیک در نمایش خلاق بریادسپاری و بازآفرینی مفاهیم کتاب هدیههای آسمانی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره ششم، (2)،صص 101-120.
خلعتبری، غلامرضا (1391)، شناخت مبانی فلسفه تربیتی تئاتر پداگوژیک، نمایش، (157)،صص 59-63.
دیویی، جان (1327)، مدرسه و اجتماع، مشفق همدانی، بنگاه مطبوعاتی صفیعلیشاه، تهران. دیویی، جان (1328)، آموزشگاههای فردا، امیرحسین آریانپور، بنگاه مطبوعاتی صفیعلیشاه، تهران.
دیویی، جان (1341)، مقدمه بر فلسفه آموزشوپرورش: دموکراسی و آموزشوپرورش، امیرحسین آریانپور، شفق، تبریز.
دیویی، جان (1350)، مدرسه و مفهوم پرورش در آن، هوشنگ رهنما، مکتب مام، (23)،صص 20-22.
دیویی، جان (1391)، هنر به منزلهی تجربه، مسعود علیا، ققنوس، تهران. ذکریایی، منیژه، و {دیگران} (1387)، بررسی اثر اجرای برنامه درسی با بهرهگیری از قصهگویی و نمایش خلاق بر خلاقیت و یادگیری دانشآموزان دختر پایه چهارم مقطع ابتدایی منطقه 5 شهر تهران، پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، 4(16)،صص 19-52.
رضایی، منیره (1383)، نقد و بررسی نظریهی زیباییشناسی برودی در تعلیموتربیت، رسالهی دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
سرمدی، محمدرضا، و {دیگران} (1397)، استلزامات تربیتی مولفههای زیباییشناسی جان دیویی در نظام آموزش از دور ایران، فصلنامهی مطالعات روانشناسی تربیتی، (32)،صص 135-184.
شریعتمداری، علی (1389)، اصول و فلسفهی تعلیموتربیت، انتشارات امیرکبیر، تهران. صبوری، خیرقدم، و مرجان کیان (1392)، تأثیر نمایش خلاق بر خلاقیت کودکان پیشدبستانی، خلاصه مقالات ششمین همایش بینالمللی روانپزشکی کودک و نوجوان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، 27-29 شهریور. عبدی قشلاق، فتانه، و جعفر پویامنش (1393)، بررسی اثربخشی نمایش خلاق بر خلاقیت کودکان پیشدبستانی، نشریة علوم رفتاری، 6(22)،صص 105-121.
عسگری، محمد، احمدی طهور سلطانی، محسن، و ناهید یلفانی (1393)، اثربخشی آموزش نمایش خلاق بر خلاقیت دانشآموزان پیشدبستانی شهر همدان، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره سوم، (4)،صص 35-54.
علوی لنگرودی، کاظم، و افسانه رجایی (1395)، تأثیر برنامه درسی قصهگویی و نمایش خلاق بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشاء و هنر، پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره دوم، (24)،صص 118-129.
فرحزادی، نیکو، امیری مجد، مجتبی، و سعیده بزازیان (1397)، تأثیر روش نمایش خلاق بر کاهش اختلالهای دروننمود کودکان پیشدبستانی، سلامت روان کودک، دوره پنجم، (3)،صص 47-57.
قاسمتبار، سید نبیالله، و همکاران (1391)، تأثیر نمایش خلاق بر تحول اجتماعی کودکان پیشدبستانی، روانشناسی تحولی روانشناسان ایرانی، (32)،صص 405-413.
کاپلستون، فردریک چارلز (1392)، تاریخ فلسفه: از بنتام تا راسل، بهاءالدین خرمشاهی، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی سروش، تهران.
مامی، شهرام، و کامران امیریان (1395)، تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانشآموزان، آموزش و ارزشیابی، (36)،صص 75-91.
مرادی مخلص، حسین، هوشمندی شجاع، مریم، و وحید صالحی (1397)، بهبود سازگاری اجتماعی کودکان دارای اختلال کمتوجهی/ بیشفعالی با توسعهی منطقهی تقریبی رشد در بستر نمایش خلاق، فصلنامه کودکان استثنایی، (1)،صص 73-84.
مورس، ریچارد (1392)، بنیانهای جنبش تئاتر تعلیمی، حسین فداییحسین، کتاب صحنه، (95)،صص 91-68.
میرزایی، پروین، و سوگل قمری (1399)، اثربخشی بازی گروهی، قصهگویی و نمایش خلاق بر کاهش اضطراب دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی شهر تهران، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 29،صص 69-78.
نادری، نگین، بشلیده، کیومرث، و مدینه عموری (1394)، اثربخشی کتابدرمانی و نمایش خلاق بر مشکلات رفتاری کودکان دختر پیشدبستانی، مقالات دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی. نلر، جی. اف (1377)، آشنایی با فلسفه آموزشوپرورش، فریدون بازرگان دیلمقانی، سمت، تهران. نیکولسن، هلن (1389)، درام کاربردی: موهبت تئاتر، علی ظفرقهرمانینژاد و {دیگران}، افراز، تهران.
هادسن، جان (1382)، کاربردهای نمایش، یدالله آقاعباسی، انتشارات نمایش، تهران. هولفیش، گوردون. و فیلیپ ژ. اسمیت (1389)، تفکر منطقی روش تعلیموتربیت، علی شریعتمداری، سمت، تهران.
هینیگ، روتبیل و لیدا استیلول (1381)، نمایش خلاق در کلاس درس، علیحسین قاسمی، انتخاب نو، تهران.
Adiguzel. H. A., Timuçin, E. (2010), The effect of creative drama on student achievement in the instruction of some development and learning theories, Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1741–1746.
Arieli, B. (2007), The interaction of creative drama into science teaching, Retrieved August 18, 2010 from: http://www.krex.kstate.edu/dspace/ bitstream/ 2097/531/1/ BrachaArieli.
Atas, M. (2015), The reduction of speaking anxiety in EFL learners through drama techniques, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 961–969.
Bayraktar, A. & Okvuran, A. (2012), Improving Student's Writing Through Creative Drama, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 662-665.
Conard, F., & Asher, J. W. (2000), Self-concept and self-esteem through drama: A meta-analysis, Youth Theatre Journal, 14, 78-84.
Dimililer, Ç. Kurt, M., Kaşot, N., & Sözüdoğru, O. (2017), Technology and Drama based Creative Collaborative Writing in Teaching, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 5095–5106.
DuPont, S. (1992), The effects of creative drama as an instructional strategy to enhancement the reading comprehension skills of fifth-Grade remedial readers, Reading Research And Instruction, 31, 35.
Galleger, K. (2000), Interrupting “truths”, engaging perspectives, and enlarging the concept “human” in classroom drama, Youth Theatre Journal, 14, 13–25.
Hui, A., & Lau, S. (2006), Drama education: A touch of the creative mind and communicative-expressive ability of elementary school children in Hong Kong, Thinking Skills and Creativity, 1(1), 34–40.
Ienguna, Y. i., iskenderoilua, T. (2010), A review of creative drama studies in math education: aim, data collection, data analyses, sample and conclusions of studies, Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1214–1219.
Karakelle, S. (2009), Enhancing fluent and flexible thinking through the creative drama process, Thinking Skills and Creativity, 4, 124-129.
Kardas, M. N., & Koç, R. (2017), Effect of Drama Instruction Method on Students’ Turkish Verbal Skills and Speech Anxiety, International Journal of Progressive Education, 13(1), 64–78.
Kuimova, M. V., Uzunboylu, H., Startseva, D.A., & Devyatova, K. P. (2016), Advantages of extracurricular drama activities in foreign language teaching, Ponte, 72(6), 5.
Laidlaw, L. (2001), Drama and complexity: Teaching at the edge, Youth Theatre Journal, 15, 15–22.
Pekdogan, Serpil; Korkmaz, Halil Ibrahim (2016), Improving the Perception of Self-Sufficiency towards Creative Drama, European Journal of Educational Research. Vol 5. No 3. 101-108.
Sengün, Y., & Iskenderoğlu, T. (2010), A review of creative drama studies in math education, data analyses, sample and conclusions of studies, Procedia Social Behavioral Science, 9, 1214-1219.
Shawn, K. (2001), The door to creativity: Rediscovering imagination, Teaching Theatre, 12(2), 8–12.
Taggar, S. (2001), Group composition, creative synergy and group performance, Journal of Creative Behavior, 35(4), 261–286.
Toivanen,T., Komulainen, K. & Ruismaki, H. (2011), Drama education and improvisation as a resource of teacher student’s creativity, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 12, 60-69.
Walsh-Bowers, R., & Bassor, R. (1999), Improving early adolescents’ peer relations through classroom creative drama: An integrated approach, Social Work in Education, 21(3), 23–30.
Weber, S. (2017), Drama pedagogy in intermediate German: Effects on anxiety, German as a Foreign Language, (1), 1–21. Yassa, N. (1999), High school involvement in creative drama, Research in Drama Education, 4 (1), 37-49.