نمایه نویسندگان

آ

  • آقامحسنی، کیوان برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]

ا

  • اسلامی، سید یحیی تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • البرزی، فریبا روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • البرزی، فریبا بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • امیر شاه کرمی، سید نجم الدین نقش حسی و نمادین رنگ در انیمیشن سینمایی عروس مرده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-87]
  • امینی، امیر حسین روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • امینی، امیرحسین بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]

ب

  • بهرمن، دنیا کاربرد نقاشی‌های کودکانه در ساختار، خلق شخصیت و فضاسازی انیمیشن‌ (مورد پژوهی تطبیق آثار منتخب فرشید شفیعی و مهدیار "کودک ۸ ساله") [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 19-33]

پ

  • پایدارنوبخت، فرشته واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • پورقریب، مسعود بنیان‌های فرهنگیِ مقبولیت/ عدم مقبولیتِ موسیقی‌های مردم‌پسندِ آنگلوساکسُن در ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-17]
  • پویامنش، مهتاب هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • پیشوا، آذین تغییرات کالبدی و عملکردی در طراحی داخلی "خانه"و تاثیر تغییرات بر شیوه تعاملات افراد ‌از طریق تحلیل 15 فیلم‌ ایرانی منتخب، از دهه 60 تا 90 شمسی(سکانس‌های سینمایی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 13-29]

ت

  • تولائی، آریا موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]

ج

  • جعفرپور، مرضیه ریشه‌یابی کارکرد سازهای موسیقی در آئین‌های سوگواری بر پایه تفسیر آیکونوگرافیک نگاره «سوگواری برای اسکندر» [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 63-75]
  • جلالی پور، بهرام تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • جلالی پور، بهرام نمود نشانه‌شناسانه‌ی مفهوم مونو نو آواره در انیمیشن‌های ژاپنی با تمرکز بر فیلم‌های «به‌سوی جنگل کرم‌های شب‌تاب» و «فرزندان گرگ» [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]

ح

  • حسینی شکیب، فاطمه انیمیشن مستقل و متریالیستی به‌مثابه تروما، مطالعه موردی آثار رابرت بریر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-62]

خ

  • خالقی بلبلوئی، احد جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • خسروآبادی، علیرضا تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
  • خوشاب، فاطمه تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]

د

  • درینی، فاطمه نقش حسی و نمادین رنگ در انیمیشن سینمایی عروس مرده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-87]

ر

  • رجبی، محمدرضا فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
  • رجبی، وحید واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]

ز

  • زین العابدینی، پیام کاربرد نقاشی‌های کودکانه در ساختار، خلق شخصیت و فضاسازی انیمیشن‌ (مورد پژوهی تطبیق آثار منتخب فرشید شفیعی و مهدیار "کودک ۸ ساله") [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 19-33]

س

  • سپهران، کامران تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
  • سخاوت‌دوست، نوشین بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]

ش

  • شاهواروقی فراهانی، مجتبی جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
  • شیخ مهدی، علی بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • شیروانی سعادت آبادی، زهرا جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]

ص

  • صفورا، محمدعلی هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • صنایعی، سینا واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • صیاد، علیرضا سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]

ط

  • طباطبایی جبلی، زهره ریشه‌یابی کارکرد سازهای موسیقی در آئین‌های سوگواری بر پایه تفسیر آیکونوگرافیک نگاره «سوگواری برای اسکندر» [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 63-75]

ع

  • عادل، شهاب‌الدین روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • عادل، شهاب‌الدین بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • علیا، علاء سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]

ف

  • فاطمی، ساسان سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • فاطمی، ساسان بنیان‌های فرهنگیِ مقبولیت/ عدم مقبولیتِ موسیقی‌های مردم‌پسندِ آنگلوساکسُن در ایران [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 5-17]
  • فلاحیان مهرجردی، الهه انیمیشن مستقل و متریالیستی به‌مثابه تروما، مطالعه موردی آثار رابرت بریر [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 49-62]

ق

  • قهرمانی، محمدباقر سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]

ک

  • کیان ارثی، منصوره تغییرات کالبدی و عملکردی در طراحی داخلی "خانه"و تاثیر تغییرات بر شیوه تعاملات افراد ‌از طریق تحلیل 15 فیلم‌ ایرانی منتخب، از دهه 60 تا 90 شمسی(سکانس‌های سینمایی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 13-29]

م

  • محمودی بختیاری، بهروز جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • مریدی، محمدرضا جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
  • مستوفی فرد، پریشاد روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]

ن

  • ناظری، افسانه واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
  • ندایی، امیر حسن نقش حسی و نمادین رنگ در انیمیشن سینمایی عروس مرده [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 77-87]
  • نقاش زاده، مسعود واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]

و

  • وفامهر، طلیعه نمود نشانه‌شناسانه‌ی مفهوم مونو نو آواره در انیمیشن‌های ژاپنی با تمرکز بر فیلم‌های «به‌سوی جنگل کرم‌های شب‌تاب» و «فرزندان گرگ» [دوره 28، شماره 4، 1402، صفحه 35-48]

ه

  • هنرخواه، نازنین بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • هنرمند، امین فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]

ی

  • یوسفیان کناری، محمد جعفر واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]