________. (1366). گزیدههای زادسپرم. ترجمه راشد محصل. تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
________. (1368). قرآن کریم. ترجمه مهدی الهی قمشهای. تهران: صالحی.
________. (1374). اوستا؛ کهنترین سرودها و متنهای ایرانی. تصحیح جلیل دوستخواه. تهران: مروارید.
________. (1382). ارداویرافنامه. ژاله آموزگار. تهران: معین و انجمن ایرانشناسی فرانسه.
_______. (1384). شاهکارهای نگارگری ایران. تهران: موزه هنرهای معاصر.
________. (1395). بندهش. تدوین فرنبغ دادگی. گزارنده مهرداد بهار. تهران: توس.
اسعدی، هومان. (1383). مطالعهای سازشناختی در رسالات و نگارههای موسیقایی تیموری. فصلنامۀ موسیقی ماهور، 6 (24)، 98-61. اسفزاری، معینالدین. (1339). روضات الجنات فی اوصاف مدینه هرات. جلد2. تصحیح، حواشی و تعلیقات محمدکاظم امام. تهران: دانشگاه تهران.
اشرفزاده، رضا. و قیصری، حشمت. (1392). کارکرد عنصر موسیقی در پنج گنج نظامی گنجوی. مجله تفسیر و تحلیل متون زبان و ادبیات فارسی (دهخدا). 5(18)، 39-9.
افشار، ایرج. (1343). حدیث اسکندر. ادبیات و زبانها، 17(3)، 165-159.
اولئاریوس، آدام. (1363). سفرنامه آدام اولئاریوس. ترجمه احمد بهپور. تهران: ابتکار نو.
ایازی، سوری، و گزیانی، هنگامه، و الههعسگری، مرضیه. (1383). نگرشی بر پیشینه موسیقی در ایران به روایت آثار پیش از اسلام. تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور.
آزادهفر، محمدرضا. (1401). اتنوموزیکولوژی؛ رویکردهای مطالعاتی. تهران: نشر نی.
برادرانحسینی، زهره. (1400). از اسطوره تا آیین؛ مراسم باران در ایران، پاژ. 44، 134-117.
برومند سعید، جواد. (1383). ریشهشناسی و اشتقاق در زبان فارسی. کرمان: دانشگاه شهید باهنر.
بلخاری، حسن. (1388). هندسه خیال و زیبایی. تهران: فرهنگستان هنر.
بهار، مهرداد. (1375). پژوهشی در اساطیر ایران. تهران: توس بیرونی، ابوریحان. (1386). آثارالباقیه عنالقرون الخالیه. ترجمه اکبر داناسرشت. تهران: امیر کبیر.
بیگدلی، غلامحسین. (1369). چهرۀ اسکندر در شاهنامه فردوسی و اسکندرنامه نظامی. تهران: آفرینش.
پورداوود، ابراهیم. (1355). فرهنگ ایران باستان. تهران: دانشگاه تهران.
تاورنیه، ژان باتیست. (1363). سفرنامه تاورنیه. ترجمه ابوتراب نوری. تهران: کتابخانهسنائی و کتابفروشی تأیید.
ترکمان، اسکندر بیگ. (1350). تاریخ عالمآرای عباسی. تهران: امیرکبیر.
جوینی، عطاءالملک. (1382). تاریخ جهانگشای جوینی. تهران: دنیای کتاب.
حجاریان، محسن. (1386). مقدمهای بر موسیقیشناسی قومی. تهران: کتابسرای نیک.
حصوری، علی. (1387). سیاووشان. تهران: چشمه.
حمزه اصفهانی، حسن. (1346). تاریخ سنی ملوکالارض و الانبیاء. ترجمه جعفر شعار. تهران: امیرکبیر.
درویشی، محمدرضا. (۱۳۸۴). دایرةالمعارف سازهای ایران. جلد2. تهران: ماهور.
درویشی، محمدرضا. (1390). دایرةالمعارف سازهای ایران. جلد1. تهران: ماهور.
ذاکرجعفری، نرگس. (1396). حیات سازها در تاریخ موسیقایی ایران؛ از دوره ایلخانیان تا پایان صفویه. تهران: ماهور.
رهبر، ایلناز. (1389). موسیقی به روایت تصاویر دوران صفوی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده هنر و معماری. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
رهبر، ایلناز. (1398). آیکونوگرافی موسیقی ایران؛ خطاهای تفسیر، تبیین روش و ارایه راهکار. هنرهای زیبا-هنرهای نمایشی و موسیقی، 24(1)، 36-25. doi: 10.22059/jfadram.2018.236747.615091
ریچاردز، فردردیک چارلز. (1387). سفرنامه فردریک ریچاردز. ترجمه مهیندخت صبا. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
شاردن، ژان. (1338). سفرنامه شاردن. ترجمه اقبال یغمایی. تهران: توس.
شبانکارهای، علی. (1363). مجمع الانساب. تصحیح میرهاشم محدث. تهران: امیرکبیر.
طبری، محمد. (۱۳۵۶). تفسیر طبری. جلد7. تهران: توس
عاشورپور، صادق. (1389). نمایشهای ایرانی. جلد3-1. تهران: سوره مهر.
عبدی، ناهید. (1390). درآمدی بر آیکونولوژی؛ نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
فردوسی، ابوالقاسم. (1389). شاهنامه فردوسی (بر اساس نسخه مسکو). تهران: سپهر ادب.
کازاما، آکیئو. (1380). سفرنامه کازاما. ترجمه هاشم رجبزاده. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
کاشانی، حسن. (1371). کنزالتحف در: سه رساله فارسی در موسیقی. تصحیح تقی بینش. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
مرادی غیاثآبادی، رضا. (1391). فرهنگنامه ایران باستان. تهران: پژوهشهای ایرانی.
مرعشی، سیدظهیرالدین. (1364). تاریخ گیلان و دیلمستان. تصحیح و تحشیه منوچهر ستوده. تهران: اطلاعات.
مزداپور، کتایون. (1366). تحلیلی بر اسطوره باران کرداری، چیستا. 4(8-9)، 580-586.
مسعودیه، محمدتقی. (1383). مبانی اتنوموزیکولوژی؛ موسیقیشناسی تطبیقی. تهران: سروش.
مسعودیه، محمدتقی. (1389). سازشناسی. تهران: سروش.
ملاح، حسینعلی. (۱۳۷۶). فرهنگ سازها. تهران: کتابسرا.
میثمی، سید حسین. (1389). موسیقی عصر صفوی. تهران: موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن).
نرشخی، ابوبکر. (1363). تاریخ بخارا. ترجمه ابونصر قباوی. تهران: توس.
نظامی، ابومحمد الیاس. (1323). خمسه نظامی. تصحیح وحید دستگردی. تهران: ارمغان.
_____. (1987). Selections of Zadsparm. Translated by M.T Rashid Mohsal. Tehran: The institute for humanities and cultural studies. (In Persian)
_____. (1989). The Holy Quran. Translated by M. Elahi Qomshaei. Tehran: Salehi. (In Persian)
_____. (1995). Avesta: The oldest Iranian hymns. Edited by J. Dustkhah. Tehran: Morvarid. (In Persian)
_____. (2003). The book of ArdaViraf. Z. Amuzgar. Tehran: Moein. (In Persian)
_____. (2005). Iranian masterpieces of persian painting. Tehran: Museum of contemporary art. (In Persian)
_____. (2016). Bundahishn. Collected by F. Dadagi. Translated by M. Bahar. Tehran: Toos. (In Persian)
Abdi, N. (2011). An introduction to iconology: Theories and applications. Tehran: Sokhan. (In Persian)
Afshar, I. (1964). Hadith-e Iskandar. Literature and languages, (17)3, 159-165. (In Persian)
Afsharzadeh, R., & Gheysari, H. (2014). Musical instruments and musicians in five treasure Nezami Ganjavi. Interpretation and Analysis of Persian Language and Literature Texts (Dehkhoda), (5)18, 9-39. (In Persian)
Asadi, H. (2004). An organological-Iconographical study of Timurid music. Mahoor Music Quarterly, )6)24, 61-98. (In Persian)
Ashurpour, S. (2010). Namayesh-haye Irani. V 1-3. Tehran: Sure-e Mehr. (In Persian)
Ayazi, S., et al. (2004). A look at the history of music in Iran (according to pre-Islamic works). Tehran: Publications of the cultural heritage organization of the country. (In Persian)
Azadehfar, M.R. (2022). Ethnomusicology: Study approaches. Tehran: Ney. (In Persian)
Azarpay, G. (1981). Sogdian painting; the pictorial epic in oriental art. California: University of California press.
Bahar, M. (1996). A research on Persian mythology. Tehran: Toos. (In Persian)
Baradaran Hosseini, Z. (2021). From myth to ritual: rain-seeking in Iran. Paj, 44, 117-134. (In Persian)
Bigdeli, G.H. (1990). Iskandar in Ferdowsi’s Shahnama and in Nizami’s Iskandarnama. Tehran: Afarinesh. (In Persian) Biruni, A. (2007). Asar al-baqiya an al-qorun al-khaliya. Translated by A. danaseresht. Tehran: Amirkabir. (In Persian)
Blades, J. (1970). Frame drum; In: The new grove dictionary of music and musicians. By S. Sadie. London: Macmillan. Blades, J. (2001). Cymbals; In: The new grove dictionary of music and musicians. By S. Sadie. London: Macmillan.
Bolkhari, H. (2009). Geometry of imagination and beauty (A research on Ikhwan al-Safa's views about art and beaty). Tehran: Academy of art. (In Persian)
Broumand Saeed, J. (2004). Morphophonemics and derivation in Persian language.
Kerman: Shahid Bahonar university press. (In Persian)
Chardin, Jean. (1959). John Chardin's Travels. Translated by I. Yaghmai. Tehran: Toos. (In Persian)
Darvishi, M.R. (2005). Encyclopaedia of the musical instruments of Iran. V2. Tehran: Mahoor. (In Persian)
Darvishi, M.R. (2011). Encyclopaedia of the musical instruments of Iran.V1. Tehran: Mahoor. (In Persian)
During. J. (1989). Musique et mystique dans les traditions de l’Iran. Paris: Albin.
Dyakonova, N.V., Smirnova, O.I. (1967). Kvoprosu o kul’te Nany (Anakhity) v Sogdiane. SA, 1, 139–175.
Farmer, H.G. (1997). Ṣandj in: The encyclopedia of Islam. Leiden: Brill.
Ferdowsi, A. (2010). Shahnameh (based on Moscow Publication). Tehran: Sepehr-e Adab. (In Persian)
Grenet, F., Marshak, B.I. (1998). Le mythe de Nana dans l’art de la Sogdiane. Arts Asiatiques, 53, 5–18. Hajarian, M. (2007). Introduction to ethnomusicology. Tehran: ketab saray-e Nik. (In Persian)
Hamza al-Isfahani, H. (1967). Taʾrikh seni moluk al-arz waʾl-anbia. Translated by J. Shoar. Tehran: Amirkabir. (In Persian) Hasuri, Ali. (2008). Siyâvoshan. Tehran: Cheshme. (In Persian)
Horn, P. (1893). Grundriss der neupersischen etymologie. Strassburg: K.J. Trübner.
Hornbostel, E. M., Sachs C. (1961). Classification of musical instruments. Translated by A. Baines and K.P.
Waschmann. Galpin Society Journal, 14, 3-29.
Isfizari, M. (1960). Rozat-al Jannat fi usafe Madinat-al Herat. V2. Edited by M.K Imam. Tehran: Tehran university. (In Persian) Juvayni, A.M. (2003). Tarikh-e jahangosha-ye Joveyni. Tehran: Donya-e-Ketab. (In Persian)
Kaempfer, E. (1712). Amoenitatum Exoticarum Politico-Physico-Medicarum Fasciculi V. Berlin: Meyerus.
Kashani, H (1992). Kanz al-tuhaf in; Three Persian treatises on music. Edited by T, Binesh. Tehran: Markaze nashre daneshgahi (In Persian)
Kazama, A. (2001). Kazama's travelogue. Translated by H. Rajabzade. Tehran: Society for the national jeritage of Iran. (In Persian)
Liddell, H. G., Scott, R. (2019). A Greek-English Lexicon. Simon Wallenberg Press. Mallah, H.A. (1997). Farhang-e sazha. Tehran: Ketabsara. (In Persian)
Marashi, S.Z. (1985). Tarikh-i Gilan va Daylamistan. Edited by M. Sotude. Tehran: Etelaat. (In Persian)
Massoudieh, M.T. (2004). The fundamentals of ethnomusicology: comparative musicology. Tehran: Soroush. (In Persian) Massoudieh, M.T. (2010). Sazshenasi (=Instrumentation). Tehran: Soroush. (In Persian)
Mazdapour, K. (1987). An analysis of the rain-seeking myth. Chista, (8-9)4, 580-586. (In Persian) McKenzie, D.N. (1971). A Concise Pahlavi dictionary. London: Oxford University press. Meisami, S.H. (2010). Safavid music. Tehran: Matn Publishers. (In Persian)
Moradi Giasabadi, R. (2012). A dictionary of ancient Persia. Tehran: Persian studies. (In Persian)
Narshakhi, A. (1984). Tarikh-e Bukhara. Translated by A. Qabavi. Tehran: Toos. (In Persian) Nizami. I. (1944). Khamsa of Nizami. Edited by V. Dastgerdi. Tehran: Armaqan. (In Persian)
Nourai, A. (2015). An etymological dictionary of Persian-English and other Indo-European languages. Netherlands: Brill. (In Persian)
Olearius, A. (1984). Olearius’s Travelogue. Translated by A. Behpour. Tehran: Ebtekar-e no. (In Persian)
Panofsky, E. (1939). Studies in iconology: humanistic themes in the art of the Renaissance. London: Routledge. Pourdavoud, I. (1976). Culture of ancient Iran. Tehran: University of Tehran. (In Persian)
Rahbar, I. (2010). Music in the visual documents of the Safavid period. M.A thesis. Department of Islamic art. Faculty of art and architecture. Tarbiat Modares University. Tehran. (In Persian)
Rahbar, I. (2019). Iranian Music Iconography: Interpretation and Explanation Deficiencies, Methodologies and Suggestions. Honar-ha-ye-namayeshi-va-moosighi (honar-ha-ye-ziba), (24)1, 25-36. (In Persian)
doi: 10.22059/jfadram.2018.236747.615091
Richards, F.C. (2008). Frederick Richards’s travelogue. Translated by M. Saba. Tehran: Bongah-e Tarjomeh va Nashr-e Ketab. (In Persian)
Rosenfield, J.M. (1967). The dynastic art of the Kushans. Los Angeles: University of California press.
Sachs, C. (1968). The history of musical instruments. New York: Notron company.
Sadie, S. (1904). The new grove dictionary of music and musicians. London: Macmillan.
Seebass, T. (1992). Ethnomusicology: An introduction. Edited by H. Myers. London: Macmillan.
Seebass, T. (2001). Iconography In: The new grove dictionary of music and musicians. By S. Sadie. London: Macmillan. Shabankarei, A. (1984). Majma' ul-Ansaab. Edited by M.H Mohaddeth. Tehran: Amirkabir. (In Persian)
Shenkar, M. (2014). Intangible spirits and graven images: The iconography of deities in the pre-Islamic Iranian world. Leiden: Brill.
Sims-williams. N. (1991). Mithra the Baga in: Histoire et cultes de l’Asie centrale préislamique. By Bernard, P., Grenet, F. Paris: CNRS.
Stoneman, R. (2003). Alexander the great in Arabic tradition. Netherlands: Brill.
Tabari, M. (1977). Tafsir al-Tabari. V7. Tehran: Toos. (In Persian)
Tavernier, J.B. (1984). Tavernier’s Travelogue. Translated by A. Nouri. Tehran: Sana'i and ta'id. (In Persian)
Turkaman, I.B. (1971). Tarikh-e Alam-ara-ye Abbasi. Tehran: Amirkabir. (In Persian)
Zaker Jafari, N. (2017). The life of musical instruments in the musical history of Persia: From the Illkhani era to the end of the Safavid period. Tehran: Mahoor. (In Persian)
URL2: https://sogdians.si.edu/mourning-scene/