آ
-
آلن بدیو
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
-
آندریاس هویسن
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
-
آوازهای فوتبال
برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
ا
-
اتنوموزیکولوژی
برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
-
از پشت شیشهها
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
-
اکبر رادی
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
ب
-
باد ما را خواهد برد
واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
-
بیانناپذیری
تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشمانداز گرترود استاین، به عنوان پیشینهی منظر تئاتر پستدراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
پ
-
پارودی
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
-
پدیدارشناسی
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
-
پدیدارشناسی مکان
بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
-
پیرس
فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانهشناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
-
پهلوی دوم
جاهلهای سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاهمخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
ت
-
تابلوی زنده
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
-
تی-اس-یو
فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانهشناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
جاهلهای سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاهمخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
-
تصویر
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
تکنولوژی سینما
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
-
تلمیح
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
-
تیم تراکتور تبریز
برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
-
تئاتر پستدراماتیک
تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشمانداز گرترود استاین، به عنوان پیشینهی منظر تئاتر پستدراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
-
تئاتر چشمانداز
تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشمانداز گرترود استاین، به عنوان پیشینهی منظر تئاتر پستدراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
ج
-
جهان با من برقص (1399)
بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستیشناسی شیمحور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
-
جولیوس سزار
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
ح
-
حرکت
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
حقیقت
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
خ
-
خانه
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
د
-
داد و بیداد
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
-
داستان توکیو
بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
-
دناتنی
فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانهشناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
ر
-
راسل
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
-
رخداد
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
-
ردیف دستگاهی
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
ز
-
زیباشناسی فیلم
واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
-
زبان
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
-
زیرکش سلمک
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
-
زمان
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
زن افسونگر
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
ژ
-
ژاک رانسیر
واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
-
ژرار ژنت
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
س
-
ساموئل بکت
تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشمانداز گرترود استاین، به عنوان پیشینهی منظر تئاتر پستدراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
-
ساموئل خاچیکیان
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
-
سروش صحت
بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستیشناسی شیمحور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
-
سنتهای ابداعی
موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]
-
سینما
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
سینما
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
-
سینمای پدرو آلمودوار
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
-
سینمای کلاه مخملی
جاهلهای سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاهمخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
-
سوژه
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
ش
-
شاه لیر
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
-
شعارهای هواداری
برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
-
شعر
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
-
شکسپیر
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
ع
-
عباس کیارستمی
واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
ف
-
فرم
فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانهشناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
-
فُرم
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
-
فرهنگ عامه
جاهلهای سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاهمخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
-
فضا
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
-
فلسفه
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
فیلم شطرنجباد
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
-
فیلمفارسی
جاهلهای سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاهمخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
ق
-
قدرت
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
-
قدرت
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
گ
-
گراهام هارمن
بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستیشناسی شیمحور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
-
گرترود استاین
تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشمانداز گرترود استاین، به عنوان پیشینهی منظر تئاتر پستدراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
ل
-
لیندا هاچن
واکاوی نحوههای تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلمهای پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
م
-
مارتین هایدگر
بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
-
مستندنمایی
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
-
معماری
تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
-
معماری
روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
-
مقام
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
-
مکان
بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
-
مکبث
جابجایی قدرت در میان شخصیتهای نمایشنامههای شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
-
مَوّال
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
-
مَوّال سبعاوی
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
-
موسیقی دستگاهی
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
-
موسیقی شهری
موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]
-
موسیقی کلاسیک ایرانی
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
-
موسیقی گیلان
موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]
ن
-
نشانهشناسی موسیقی
فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانهشناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
-
نعره طوفان (1348)
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
-
نمایشنامه
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
-
نوبتِ آوازی
سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
و
-
واقعیت
هستیشناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
-
واقعیت سینمایی
واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
-
ویلیام بیمن
تقابلهای فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بیمن [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
-
ومپ-ماشین
سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
ه
-
هستیشناسی شیمحور
بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستیشناسی شیمحور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
-
همآمیزی مُدال
واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ همآمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
-
همزیستی
بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستیشناسی شیمحور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
-
هویت قومی
برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
ی
-
یاسوجیرو ازو
بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد