نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آلن بدیو هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • آندریاس هویسن سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
  • آوازهای فوتبال برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]

ا

  • اتنوموزیکولوژی برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • از پشت شیشه‌ها تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • اکبر رادی تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]

ب

  • باد ما را خواهد برد واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • بیان‌ناپذیری تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]

پ

  • پارودی واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
  • پدیدارشناسی روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • پدیدارشناسی مکان بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • پیرس فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
  • پهلوی دوم جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]

ت

  • تابلوی زنده واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
  • تی-اس-یو فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
  • تحلیل گفتمان انتقادی جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
  • تصویر تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • تکنولوژی سینما سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
  • تلمیح واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
  • تیم تراکتور تبریز برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • تئاتر پست‌دراماتیک تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
  • تئاتر چشم‌انداز تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]

ج

  • جهان با من برقص (1399) بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • جولیوس سزار جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]

ح

  • حرکت تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • حقیقت هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]

خ

  • خانه روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]

د

  • داد و بیداد واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • داستان توکیو بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • دناتنی فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]

ر

  • راسل جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • رخداد هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • ردیف دستگاهی واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]

ز

  • زیباشناسی فیلم واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • زبان تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • زیرکش سلمک واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • زمان تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • زن افسونگر سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]

ژ

  • ژاک رانسیر واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • ژرار ژنت واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]

س

  • ساموئل بکت تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]
  • ساموئل خاچیکیان سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
  • سروش صحت بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • سنت‌های ابداعی موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]
  • سینما تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • سینما روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • سینمای پدرو آلمودوار واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]
  • سینمای کلاه مخملی جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
  • سوژه هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]

ش

  • شاه لیر جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • شعارهای هواداری برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]
  • شعر سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • شکسپیر جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]

ع

  • عباس کیارستمی واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]

ف

  • فرم فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
  • فُرم سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • فرهنگ عامه جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]
  • فضا روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • فلسفه تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • فیلم شطرنج‌باد روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • فیلمفارسی جاهل‌های سینما: کارکرد سیاسی و اجتماعی سینمای کلاه‌مخملی در پهلوی دوم [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 39-49]

ق

  • قدرت جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • قدرت تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]

گ

  • گراهام هارمن بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • گرترود استاین تبیین تعلیق بازنمایی در آثار متاخر ساموئل بکت و تئاتر چشم‌انداز گرترود استاین، به عنوان پیشینه‌ی منظر تئاتر پست‌دراماتیک به متن نمایشی [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 5-13]

ل

  • لیندا هاچن واکاوی نحوه‌های تلمیح و پارودی در روابط متون نقاشی و فیلم‌های پدرو آلمودوار بر اساس آرای ژرار ژنت و لیندا هاچن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 45-56]

م

  • مارتین هایدگر بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • مستندنمایی هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • معماری تعامل تصویر، حرکت و زمان در معماری و سینما با توجه به نظریات ژیل دلوز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 31-42]
  • معماری روایت فضای«خانه» در سینما از منظر پدیدارشناسی(نمونه موردی: فیلم شطرنج باد) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 43-55]
  • مقام سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • مکان بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • مکبث جابجایی قدرت در میان شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر: راهبردی برای دراماتورژی در چهارچوب دیدگاه راسل؛ مطالعه موردی شاه لیر، جولیوس سزار و مکبث [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • مَوّال سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • مَوّال سبعاوی سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]
  • موسیقی دستگاهی واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • موسیقی شهری موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • موسیقی گیلان موسیقی شهری گیلان؛ تولد یک سنت ابداعی [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 67-77]

ن

  • نشانه‌شناسی موسیقی فرم و نشانه: مجاورت و برهمنهش واحدهای نشانه‌شناسانه زمانی در قطعه کادو اثر فرانکو دُناتُنی * [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 15-26]
  • نعره طوفان (1348) سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]
  • نمایشنامه تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • نوبتِ آوازی سیر تحول مَوّال و تاریخ متأخر آن در نوبت آوازی سوری [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 5-14]

و

  • واقعیت هستی‌شناسی سینمای مستندنمایی؛ ارائه رویکرد تازه در تحلیل سینمای مستندنما بر اساس نظریات آلن بدیو (بررسی موردی چهار فیلم شاخص در سینمای جهان) [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 27-37]
  • واقعیت سینمایی واقعیت سینمایی و نسبت ایده و فرم زیباشناختی در اندیشه ژاک رانسیر نمونه مطالعاتی: باد ما را خواهد برد [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]
  • ویلیام بی‌من تقابل‌های فرهنگیِ نمادین در نمایشنامه‏ ی «از پشت شیشه‏ ها» اثر اکبر رادی با تکیه بر آرای ویلیام بی‌من [دوره 28، شماره 2، 1402، صفحه 61-70]
  • ومپ-ماشین سینما به مثابه یک تکنولوژی افسونگر در فیلم نعره طوفان (1348) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 5-14]

ه

  • هستی‌شناسی شی‌محور بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • هم‌آمیزی مُدال واکاوی امکانات بالقوّه و بالفعلِ هم‌آمیزی مُدال برای گسترش کارگان موسیقی کلاسیک ایرانی (مطالعهٔ موردی «داد و بیداد» و دستگاه شور به همراه متعلّقات آن از روایت عبدالله دوامی) [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 69-77]
  • همزیستی بررسی همزیستی در فیلم «جهان با من برقص» بر اساس هستی‌شناسی شی‌محور گراهام هارمن [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 57-66]
  • هویت قومی برساخت و بازنمایی هویت قومی در آوازهای فوتبال: مطالعه موردی شعارهای هواداران تیم تراکتور تبریز [دوره 28، شماره 1، 1402، صفحه 57-68]

ی

  • یاسوجیرو ازو بازتاب نگرش پدیدارشناسانه به مکان بر پایه اندیشه مارتین هایدگر در سینمای یاسوجیرو ازو (مطالعه موردی: داستان توکیو) [دوره 28، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]