نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آلن بدیو تأثیر امکانات و شیوه‌های بازنماییِ واقعیت بر تولیدِ حقیقت در تئاتر مستندِ آنا دیویر اسمیت [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 29-40]
  • آنا دیویر اسمیت تأثیر امکانات و شیوه‌های بازنماییِ واقعیت بر تولیدِ حقیقت در تئاتر مستندِ آنا دیویر اسمیت [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 29-40]

ا

  • ابن ‌خردادبه مطالعه تطبیقی دو روایت موسیقایی از ابن خردادبه و مسعودی نشانه‌هایی از وجود یک متن پهلوی درباره موسیقی دوره ساسانی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 71-81]
  • اختلال عصب شناختی بررسی قابلیت های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن راتاتویی [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • ارزیابی رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • استعاره صحنه‌ای بررسی مفاهیم استعاره و قرارداد صحنه‌ای در اجرای تئاترهای ابسورد؛ با مطالعه‌ی موردی اجراهای آخرین نوار کراپ و دستِ آخر [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 7-16]
  • الحان ساسانی مطالعه تطبیقی دو روایت موسیقایی از ابن خردادبه و مسعودی نشانه‌هایی از وجود یک متن پهلوی درباره موسیقی دوره ساسانی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 71-81]
  • اللهو و الملاهی مطالعه تطبیقی دو روایت موسیقایی از ابن خردادبه و مسعودی نشانه‌هایی از وجود یک متن پهلوی درباره موسیقی دوره ساسانی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 71-81]
  • انیمیشن تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]
  • انیمیشن بازنماییِ معلولیت جسمی به‌عنوان نمادی از اختلال هویت در فیلم‌های انیمیشن با تمرکز بر فیلم‌ من بدنم را گم کردم [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • انیمیشن بررسی قابلیت های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن راتاتویی [دوره 29، شماره 2، 1403]

ب

  • بازنمایی خاطرات بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]
  • بدن‌مندی بازنماییِ معلولیت جسمی به‌عنوان نمادی از اختلال هویت در فیلم‌های انیمیشن با تمرکز بر فیلم‌ من بدنم را گم کردم [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • بیگانگی واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]

پ

  • پل تامس اندرسن واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]

ت

  • تئاتر ابسورد بررسی مفاهیم استعاره و قرارداد صحنه‌ای در اجرای تئاترهای ابسورد؛ با مطالعه‌ی موردی اجراهای آخرین نوار کراپ و دستِ آخر [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 7-16]
  • تئاتر مستند تأثیر امکانات و شیوه‌های بازنماییِ واقعیت بر تولیدِ حقیقت در تئاتر مستندِ آنا دیویر اسمیت [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 29-40]
  • تاریخ‌گرایی نو بررسی «فرشته تاریخ» محمد رضایی‌راد با تکیه بر نظرگاه تاریخ‌گرایی نو؛ فاشیسم، وضعیتی استثنایی یا یک قاعده [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • تحلیل اجرا بررسی مفاهیم استعاره و قرارداد صحنه‌ای در اجرای تئاترهای ابسورد؛ با مطالعه‌ی موردی اجراهای آخرین نوار کراپ و دستِ آخر [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 7-16]
  • تحلیل محتوا کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • تصویر خاطره‌ای بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]
  • تصویرسازی تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]
  • تولید حقیقت تأثیر امکانات و شیوه‌های بازنماییِ واقعیت بر تولیدِ حقیقت در تئاتر مستندِ آنا دیویر اسمیت [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 29-40]

ج

  • جهان اسلام رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]

ح

  • حس‌آمیزی بررسی قابلیت های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن راتاتویی [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • حواس پنجگانه بررسی قابلیت های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن راتاتویی [دوره 29، شماره 2، 1403]

خ

  • خانواده جانشین واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]

د

  • داریوش مهرجویی بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]
  • درخت گلابی (1376) بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]

ر

  • راتاتویی بررسی قابلیت های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن راتاتویی [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • روش‏ شناسی کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • رویکرد نئوفرمالیستی بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]

ز

  • زبان واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]

ژ

  • ژاک لکان واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • ژست ژست در نقالی: ره‌یافتی به حرکات بدن در اجرای نقل براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی؛ مطالعه موردی مجلس نقالی «سهراب‌کشی» مرشد ترابی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 17-28]

س

  • ساموئل بکت بررسی مفاهیم استعاره و قرارداد صحنه‌ای در اجرای تئاترهای ابسورد؛ با مطالعه‌ی موردی اجراهای آخرین نوار کراپ و دستِ آخر [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 7-16]
  • سهراب‌کشی ژست در نقالی: ره‌یافتی به حرکات بدن در اجرای نقل براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی؛ مطالعه موردی مجلس نقالی «سهراب‌کشی» مرشد ترابی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 17-28]

ش

  • شخصیت اصلی تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]
  • شخصیت ‏شناسی کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • شرکت والت دیزنی تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]

ط

  • طراحی تولید رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]

ف

  • فاشیسم بررسی «فرشته تاریخ» محمد رضایی‌راد با تکیه بر نظرگاه تاریخ‌گرایی نو؛ فاشیسم، وضعیتی استثنایی یا یک قاعده [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • فرشتۀ تاریخ بررسی «فرشته تاریخ» محمد رضایی‌راد با تکیه بر نظرگاه تاریخ‌گرایی نو؛ فاشیسم، وضعیتی استثنایی یا یک قاعده [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • فرم زیبا‌شناسانه بررسی زیبایی‌شناسی بازنمایی تصویر خاطره‌ای در فیلم درخت گلابی بر اساس رویکرد نئوفرمالیستی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 57-69]
  • فروید کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • فیلم کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]

ک

  • کورنیلا مولر ژست در نقالی: ره‌یافتی به حرکات بدن در اجرای نقل براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی؛ مطالعه موردی مجلس نقالی «سهراب‌کشی» مرشد ترابی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 17-28]

م

  • مایک الیور بازنماییِ معلولیت جسمی به‌عنوان نمادی از اختلال هویت در فیلم‌های انیمیشن با تمرکز بر فیلم‌ من بدنم را گم کردم [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • مدل JDL رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • مرشد ترابی ژست در نقالی: ره‌یافتی به حرکات بدن در اجرای نقل براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی؛ مطالعه موردی مجلس نقالی «سهراب‌کشی» مرشد ترابی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 17-28]
  • مروج الذهب و معادن الجوهر مطالعه تطبیقی دو روایت موسیقایی از ابن خردادبه و مسعودی نشانه‌هایی از وجود یک متن پهلوی درباره موسیقی دوره ساسانی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 71-81]
  • مسعودی مطالعه تطبیقی دو روایت موسیقایی از ابن خردادبه و مسعودی نشانه‌هایی از وجود یک متن پهلوی درباره موسیقی دوره ساسانی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 71-81]
  • معلولیت بازنماییِ معلولیت جسمی به‌عنوان نمادی از اختلال هویت در فیلم‌های انیمیشن با تمرکز بر فیلم‌ من بدنم را گم کردم [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • من بدنم را گم کردم بازنماییِ معلولیت جسمی به‌عنوان نمادی از اختلال هویت در فیلم‌های انیمیشن با تمرکز بر فیلم‌ من بدنم را گم کردم [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • موقعیت آستانه ‎ای تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]
  • میخائیل باختین تصویرسازی شخصیت اصلی مؤنث در موقعیت آستانه‌: انیمیشن‌های منتخب دیزنی (2012-2021 م.) [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 41-55]
  • میل واکاوی مفهوم «بیگانگی» در سینمای پُل تامِس اَندِرسِن با تأکید بر آرای ژاک لکان [دوره 29، شماره 2، 1403]

ن

  • نشانه‌شناسی تئاتر بررسی مفاهیم استعاره و قرارداد صحنه‌ای در اجرای تئاترهای ابسورد؛ با مطالعه‌ی موردی اجراهای آخرین نوار کراپ و دستِ آخر [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 7-16]
  • نقالی ژست در نقالی: ره‌یافتی به حرکات بدن در اجرای نقل براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی؛ مطالعه موردی مجلس نقالی «سهراب‌کشی» مرشد ترابی [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 17-28]

و

  • واقعیت تأثیر امکانات و شیوه‌های بازنماییِ واقعیت بر تولیدِ حقیقت در تئاتر مستندِ آنا دیویر اسمیت [دوره 29، شماره 1، 1403، صفحه 29-40]
  • والتر بنیامین بررسی «فرشته تاریخ» محمد رضایی‌راد با تکیه بر نظرگاه تاریخ‌گرایی نو؛ فاشیسم، وضعیتی استثنایی یا یک قاعده [دوره 29، شماره 2، 1403]

ه

  • هالیوود رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • هم‌جوشی رویکرد طراحی تولید هالیوود به جهان عرب بر اساس الگوی همجوشی JDL مطالعه موردی فیلم دزد بغداد (1940) [دوره 29، شماره 2، 1403]
  • هیچکاک کاربردی‏ سازی روش تحلیل محتوای کیفی در فیلم‏ های شخصیت‏ محور (با تمرکز بر آرای فروید و گزیده آثار هیچکاک) [دوره 29، شماره 2، 1403]