برومند، نورعلی (1385)، ردیف میرزا عبدالله برای تار و سهتار، به روایت و اجرای نورعلی برومند، MCD-216، ماهور: تهران.
تهماسبی، ارشد (1384)، مجموعة آثار درویشخان، تهران: ماهور.
درویش، غلامحسین (1387)، غلامحسین درویش، آثار ضبطشده بر روی صفحات سنگی، (1906-1909-1914 م)، مجموعة موسیقی ایرانی 16، تهران: آوای مهربانی.
جعفرزاده، خسرو (1392)، موسیقی ایرانی شناسی، تهران: هنر موسیقی حنّانه، مرتضی (1383)، گامهای گمشده، پژوهشی در مبانی و مفاهیم موسیقی ایرانی، تهران: سروش.
خالقی، روحالله (1378)، سرگذشت موسیقی ایران، تهران: صفی علیشاه.
ذوالفنون، جلال (1383)، تجزیهوتحلیل موسیقی ایران، بر اساس آثاری از درویشخان و مقایسهی آن با ردیف موسیقی ایران، تهران: هوای تازه.
شرفبیانی، هوتن؛ طلایی، داریوش (1397)، تنوع ریتمیک در ضربیهای ردیف فروتن، نشریة هنرهای زیبا – هنرهای نمایشی و موسیقی، 23 (3)، 107- 122. doi.org/10.22059/jfadram.2018.67252
شرفبیانی، هوتن (1399)، ردیف موسیقی ایرانی و ضربیهای قدیمی به روایت یوسف فروتن، تهران: عارف.
شرفبیانی، هوتن (1400)، ردیف موسیقی ایرانی به روایت سعید هرمزی، نغمهنگاری تحلیلی، تهران: نخبگان.
شرفبیانی، هوتن (1402)، ردیف موسیقی ایرانی به روایت ابوالحسن صبا، تحلیل و نغمهنگاری، تهران: پرگار.
شمیسا، سیروس (1381)، آشنایی با عروض و قافیه، تهران: انتشارات فردوس.
صالحی، حبیبالله (1377)، ردیف دورة عالی علیاکبرخان شهنازی، تهران: نشر آروین.
صلحی، مهدی (1392)، ردیف موسیقی ایرانی به روایت مهدی صلحی (منتظمالحکما)، نتنویسی مهدیقلی هدایت (مخبرالسلطنه)، تصحیح و بازنویسی امیرحسین اسلامی با همکاری آرشام قادری و رضا پرویززاده، تهران: دانشگاه هنر.
طلایی، داریوش (1391)، ردیف میرزا عبدالله، نتنویسی آموزشی و تحلیلی، تهران: نشر نی.
طلایی، داریوش (1394)، تحلیل ردیف، بر اساس نتنویسی ردیف میرزا عبدالله با نمودارهای تشریحی، تهران: نشر نی.
فخرالدینی، فرهاد (1392)، تجزیهوتحلیل و شرح ردیف موسیقی ایران، تهران: انتشارات معین.
کیانی، مجید (1368)، هفت دستگاه موسیقی ایران، تهران: مؤلف.
معروفی، موسی (1374)، ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی، تهران: انجمن موسیقی ایران.
Azadehfar, Mahammad Reza. (2004), Rhythmic Structure in Iranian Music, Department of Music, The university of Sheffield.