• اختیار، منصور (1348)، معنی شناسی، تهران: موسسه انتشارات دانشگاه تهران.
• ایستوپ، آنتونی (1382)، ناخودآگاه، ترجمه شیوا رویگریان، تهران: قطره.
• ایمان، محمدتقی و نوشادی، محمودرضا (1390)، تحلیل محتوای کیفی، پژوهش، شماره 2، 44-15.
• آذر، ماهیار (1398)، سینما و روانپزشکی، تهران: کتاب ارجمند.
• آذری، غلامرضا (1377)، کاربرد تحلیل محتوا در سینما، رسانه، شماره 34، 81-76.
• آذری، غلامرضا و فرهنگی، علی اکبر (1385)، تحلیل محتوای ارتباطات غیر کلامی در بین کمدینهای سینمای صامت کلاسیک هالیوود، هنرهای زیبا، 25(25).
• بابالحوائجی، فهیمه (1376)، تحلیل محتوا، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شماره 32، 98-108.
• بیات، داود (1399)، درآمدی بر روانشناسی هنر و ادبیات، تهران: ارجمند.
• حقدوست اسکوئی، سیده فاطمه و دیگران (1387)، تحلیل محتوا، فصلنامه پرستاری ایران، شماره 53، 41-52.
• خوروش، مهدی (1394)، روانشناسی شخصیت، اصفهان: سنا اصفهان.
• دادگران، سید محمد و جلیلیان، شهین (1390)، بررسی جایگاه اجتماعی زن در آثار فیلمسازان زن و مرد (کافه ترانزیت و زیر پوست شهر)، مطالعات رسانه ای، شماره 6، 67-92.
• دانش ناری، حمیدرضا و حسینی، سید حسین (1399)، تحلیل محتوای کیفی فیلم «جوکر» با رویکرد جرمشناسی فرهنگی، مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی، 15(1)، 77-98. doi: 10.22059/gmj.2020.80513
• رحیم سلطانی، آرزو (1391)، مروری بر روش تحلیل محتوا، آینه پژوهش، شماره 5، 40-30.
• ساروخانی، باقر (1375)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
• سلطانی گردفرامرزی، مهدی و رحمتی، محمد مهدی (1386)، شیوه بازنمایی جنسیت در سینمای ایران، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 3(10)، 79-98.
• شولتز، دوآن (1377)، نظریه های شخصیت، ترجمه یوسف کریمی و دیگران، تهران: ارسباران.
• فاضلی، نعمت اله (1376)، آموزش تحقیق ترویج تحلیل محتوای نامه علوم اجتماعی، نمایه پژوهش شماره 2، 114-99.
• فروید، زیگموند (1930)، ناخوشایندیهای فرهنگ، ترجمه امید مهرگان (1389)، تهران: گام نو.
• کوهن، جاش (2005)، چگونه فروید بخوانیم، ترجمه صالح نجفی (1390)، تهران: رخداد نو.
• Bos, W., & Tarnai, C. (1999). Content analysis in empirical social research. International Journal of Educational Research, 31(8), 659-671.
• Freud, S. (2016). Introductory lectures on psycho-analysis. In Myths and Mythologies (pp. 158-166). London, Routledge. • Freud, S. (1989). The ego and the id. The standard edition of the complete psychological works of Sigmund Freud. The Ego and the Id and Other Works, 19(1923–1925), 1-66.
• Freud, S. (1995). Three essays on the theory of sexuality. Se, 7, 125-243.
• Guerin, W. L., Labor, E., Morgan, L., Reesman, J., & Willingham, J. R. (2004). A Handbook of Critical Approaches to Literature. Oxford: Oxford University Press.
• Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research 15(9), 1277-1288.
• Jarzombek, M. (2000). The psychologizing of modernity: Art, architecture, and history.
• Müller-Freienfels, R. (2013). Psychologie der Kunst: Band II, Psychologie des Kunstschaffens und der Ästhetischen Wertung. Springer-Verlag.
• Potter, W. J., & Levine-Donnerstein, D. (1999). Rethinking validity and reliability in content analysis. Journal of Applied Communication Research, 27(3), 258 284.
https://doi.org/10.1080/00909889909365539
• Wattenmaker, R. J., & Distel, A. (1993). Great French paintings from the Barnes Foundation: impressionist, post-impressionist, and early modern. Alfred A. Knopf Publisher; First Edition (November 14, 1995).