• بیانی، صبا (1395). کینتسوگی؛ هنر اتصال طلایی. پایاننامه کارشناسی ارشد در رشتهی پژوهش هنر. دانشگاه الزهرا. تهران
• پورحسنی، سارا (1394). مفهوم نیستی در مکتب کیوتو و فلسفهی غرب. پایاننامه کارشناسی ارشد در رشتهی فلسفه، گرایش تطبیقی. دانشگاه تبریز.
• حسینی، سید آیت (1400). وابی و سابی (کلیدهایی برای فهم هنر و ادبیات ژاپن). چاپ سوم. تهران: انتشارات پرنده.
• رجبزاده، هاشم (1399). تاریخ تجدد ژاپن. چاپ سوم. تهران: موسسهی فرهنگی - هنری جهان کتاب.
• شاملو، احمد؛ پاشایی. ع (1387). هایکو شعر ژاپنی از آغاز تا امروز. تهران: نشر چشمه.
• کاسولیس، تامس (2011). فلسفه ژاپنی. ترجمه سعید بهجت . بریتانیکا. ویژهنامه فرهنگ ژاپن در انسانشناسی و فرهنگ. www.vista.ir • مارا، مایکل (1387). زیباییشناسی مدرن ژاپنی. ترجمه هاشم رجبزاده. تهران: فرهنگستان هنر.
نیروانا، https://fa.wikipedia.org/ •
Andrés Alzola, S. (2013). Signs of Mono no aware, Wabi Sabi and Yūgen in the European Land Art of the Seventies. Richard Long and Hamish Fulton Walks as Paradigmatic Examples. Valencia Polytechnic University. https://riunet.upv.es • Dohi Sayuri.土肥さゆり. (Auguast_October 2022). Personal correspondence
• Hotarubi no Morie (Movie). (?).www.hotarubi.fandom.com/wiki/Hotarubi_no_Mori_e_(Movie) • Japanese dry garden. https://www.wikipedia.org •
Kokin Wakashū, https://en.wikipedia.org/wiki/Kokin_Wakash%C5%AB •
Li, N. (2016). “Mono-no-aware” in two Cities(AStudy of Kawabata Yasunari and Zhu Tianxin’s Namesake Novel “The Ancient Capital”). Jinan Universty (School of Liberal Art). Atlantis Press. (422-425). https://download.atlantis-press.com/article/25859454.pdf doi: 10.2991/iccessh-16.2016.109 •
Lomas, Tim. (?). Untranslatable Words: Mono No Aware, and the Aesthetics of Impermanence.University of Tennessee at Chattanooga.
https://www.utc.edu/
• Nikodinovska, D. (?). Identify and discuss the treatment of two major themes in The Tale of Genji. To what extent has their treatment in the Tale shaped Japanese aesthetic views on these themes? University of Edinburg (Asian Studies).
https://www.academia.edu/
• Prusinski, L. (2012). Wabi-Sabi, Mono no Aware, and Ma: Tracing Traditional Japanese Aesthetics Through Japanese History.Valparaiso University. Eastern Illinois Universityhttps://castle.eiu.edu/studiesonasia/documents/seriesIV/2-Prusinkski_001.pdf
• Sun, J., Li, X. (2019). Comparison of “Material Sense” and “Mono No Aware” Between Chinese and Japanese Modern Heavy Color Paintings from the Perspective of Cultural Anthropology. Academy of Fine Arts, Shandong University of Technology. International Journal of Litreture and Arts. (7)6, 160-164. www.sciencepublishinggroup.com doi: 10.11648/j.ijla.20190706.15
• The Editors of Encyclopaedia. (?). Tokugawa period. Britannica.https://www.britannica.com