• اعظم رزاقی (1394). بررسی مکتب ادبی ناتورآلیسم در نمایشنامههای دهه چهل اکبررادی، پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
• بیمن، ویلیام (1398). سنتهای اجرایی در ایران، مترجم امیر نجفی، زهرا مشکانی، امیر دلاوری مقدم، نشر افراز، چاپ اول.
• بیمن، ویلیام (1400). زبان، منزلت و قدرت در ایران، ترجمه رضا مقدم کیا، نشر نی، چاپ دهم.
• جلالیپور، بهرام (1395). بررسی نشانه شناختی نمادها و تقابل های دوگانه ی موجود در نمایشنامه ی «از پشت شیشه ها» نوشتهی اکبر رادی، فصلنامه نمایشنامه، شماره 11 و 12، کانون نمایشنامهنویسان خانه تئاتر، ص 61-52 .
• دولتسرایی، سوگل (1401). بررسی نمایشنامههای آغازین بهرام بیضایی بر اساس نظریه دوقطبیهای فرهنگی در زبان فارسی ویلیام بیمن. بررسی موردی: آرش، غروب در دیاری غریب، هشتمین سفرسندباد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر.
• رادی، اکبر (1390). از پشت شیشهها، در روی صحنه آبی (دوره آثار، جلد اول، دهه 40)، انتشارات قطره، چاپ اول. صص 457-375.
• علیحیدری، غزال (1398). مطالعهی بازتاب مناسبات اجتماعی درآثار اکبر رادی با رویکرد ساختارگرایی تکوینی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و هنر یزد.
• مقیسه، مریم (1400). تحلیل مناسبات قدرت در روابط شخصیتپردازی زن در چند اثر نمایشی اکبر رادی مطالعهی موردی: شب روی سنگ فرش خیس، لبخند با شکوه آقای گیل، منجی در صبح نمناک، از پشت شیشهها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.