اردلان، نادر و بختیار، لاله (1392)، حس وحدت: نقش سنت در معماری ایرانی، نشر علم معمار، تهران.
اسلامی، مازیار (1393)، صحنههایی از یک ازدواج: ملاحظاتی دربارهی فضا، شهر و تجربهی دیداری-شنیداری در سینما، نشر حرفه هنرمند، تهران.
بنیامین، والتر (1390)، اثر هنری در عصر تولید مکانیکی، در اکران اندیشه: فصلهایی در فلسفه سینما، ترجمه پیام یزدانجو، نشر مرکز، تهران.
پیراوی ونک، مرضیه (1389)، پدیدارشناسی نزد مرلوپونتی، نشر پرسش، آبادان.
دلوز، ژیل (1394)، سینما 1 : حرکت-تصویر، ترجمه مازیار اسلامی، نشر مینوی خرد، چاپ دوم، تهران.
راستین، شادمهر (1387)، بیشتر از منظر پدیدارشناسی به «سینما و معماری» نگریسته ایم، نشریه آینه خیال، شماره 33، صص 78-80. قهرمانی؛ محمد باقر، پیراوی ونک؛ مرضیه, مظاهریان، حامد و صیاد، علیرضا (1393). کالبد متحرک ناظر و شکل گیری سکانسهای فضایی در معماری سینماتیک، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 19 (4)، صص 27-36.
کولبروک، کلر(1395)، ژیل دلوز، ترجمه رضا سیروان، نشر مرکز، تهران. لیتل، استفان (1389)، گرایشهای هنری، ترجمه مریم خسرو شاهی، نشر آبان، تهران.
Bruno, Giuliana (2002), Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture and Film, Verso, London & New York.
Deleuze, Gilles (1989), Cinema II, The Time-Image, Translated by Hugh Tomlinson and Robert Galeta, University of Minnesota Press, Minneapolis.
Deleuze, Gilles (2006), The Fold, Translated by Tom Conley, Bloomsbury Academic.
Deleuze, Gilles and Guattari, Felix (1988), A Thousand Plateaus; Capitalism and Schizophrenia, Translated by Brian Massumi, Athlone Press, London.
Eisenstein, Sergei M. (1989), Montage and Architecture, Assemblage, No. 10 (December), pp: 111-131.
Eisenstein, Sergei M. (1990), Piranesi, or the Fluidity of Forms, in The Sphere and the Labyrinth: Avant-gardes and Architecture from Piranesi to the 1970s, Edited by ManfredoTafutri, MIT Press, Cambridge.
Heidegger, Martin (1977), The Question Concerning Technology and Other Essays, Translated by William Lovitt, Garland Publishing, New York and London.
Islami, S. Y. (2012), Veiling Architecture Privacy in Loos and Le Corbusier, Armanshahr Architecture & Urban Development, 5(8), pp: 1-10.
Islami, S. (2014). What is surficial thought in architecture? Architectural Research Quarterly, 18(1), pp: 39-46.
Kleiner, Fred (2009), Gardner's Art through the Ages: Backpack Edition, Book C, Renaissance and Baroque, Cengage Learning.
Mulhall, Stephen (2002), On Film, London and New York, Routledge.
Russell, John (1977), Francis Bacon, Thames & Hudson, Printed in Singapour.
Vidler, Anthony (2000), Warped Space: Art, Architecture and Anxiety in Modern Culture, MIT Press, Cambridge.
Virilio, Paul (2009), The Aesthetics of Disappearance, Translated by Philip Beitchman, Semiotext.
Wolfflin, Heinrich (1950), Principles of Art History: The Problem of the Development of Style in Later Art, Dover.