• ابوالحسنی، ر (1388). تعیین و سنجش مؤلفههای هویت ایرانی، تهران، مرکز تحقیقات استراتژیک.
• استفنسن، شیلا (1397). روشنگری، ترجمه بهزاد قادری و حسین زمانی مقدم، تهران، نشر بیدگل.
• اشتراوس، انسلم. کربین، جولیت (۱۳۹۰). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، ترجمه ابراهیم افشار، تهران، نشر نی.
• اشرف، احمد (۱۳۹۶). هویت ایرانی، تهران، نشر نی.
• اله دادی، نورالدین. گودرزی، سعید (۱۳۹۷). هویت و سبک زندگی، تعیین بخشی سبک زندگی بر هویت قومی و ملی، تهران، اندیشه احسان.
• جنکینز، ریچارددیل (۱۳۹۶). هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران، نشر شیرازه.
• جوانمرد، عباس (۱۳۸۷). تئاتر، هویت و نمایش ملی، تهران، شرکت نشر قطره.
• چرمشیر، محمد (1395). همین امشب، تهران، انتشارات نیلا.
• رادی، اکبر (1396). پلکان، تهران، نشر قطره.
• ساعی، منصور (۱۳۹۳). رسانه و هویت ایرانی، تهران، ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی.
• ستاری، جلال (۱۳۸۷). هویت ملی و هویت فرهنگی، تهران، نشر مرکز.
• سینا، خسرو (۱۳۹۶). هویت فرهنگی و سینمای کردی، قم، انتشارات لوگوس.
• کاستلز، مانوئل (۱۳۸۰). قدرت هویت، ترجمه چاووشیان، تهران، ناشر طرح نو.
• کاستلز، مانوئل (۱۳۸۵). عصر اطلاعات جلد ۲٫«قدرت هویت»، تهران، ناشر طرح نو.
• گل محمدی، احمد (۱۳۹۶). جهانیشدن فرهنگ، هویت، تهران، نشر نی. ه مهدی زاده، سید محمد (۱۳۸۷). رسانهها و بازنمایی، تهران، دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
• ویلسون، آگوست (1394). ریشه سیاه مارینی، ترجمه زهرا ماحوزی، تهران، نشر بیدگل.
• هال، استوارت (۱۳۸۶). مطالعات فرهنگی و میراثهای نظری آن، ترجمه محمدرضایی، در کتاب مطالعات فرهنگی: دیدگاهها و مناقشات، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
• هال، استوارت، لارنس گراسبرگ (۱۳۹7). پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی، هویت و جهانیشدن، ترجمه سیاوش قلی پور و علیرضا مرادی، تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
• هال، استوارت، مک رابی، آنجلا، بنت، تونی، ترنر، گراین (۱۳۹۰). درباره مطالعات فرهنگی، ترجمه جمال محمدی، تهران، نشر چشمه. مقاله و پایاننامه
• حاجیانی، ا (1379). تحلیل جامعهشناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه. فصلنامه مطالعات ملی. سال دوم. شماره 5.
• خاکی، مهدی (1398) خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامههای دو نسل از نمایشنامه نویسان ایرانی و غیر ایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن). پایاننامه کارشناسی ارشد.
• فخاریان، منوره (۱۳۹۵). نگاهی تطبیقی به نمایشنامههای آنتوان چخوف واکبر رادی با تمرکز به سه عنصر شخصیتپردازی، فضاسازی و گفتگو، پایاننامه کارشناسی ارشد.
• قادری سهی، بهزاد (۱۳۹۵). نگاهی پسااستعمارگرایانه به هویت شناسی ادبیات نمایشی مدرن (نمونه موردبررسی، نمایشنامه مدرنیته انگلیس) فصلنامه «مطالعات نظریه و انواع ادبی» سال اول، شماره ۲٫.
• مشکواتی، سیمین (۱۳۹۱). مقایسه جلوههای نمایشی هویت ایرانی در نمایشنامههای سه دهه اخیر پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته هنر، دانشگاه تربیت مدرس.
• مهندس پور، فرهاد. سقایان، حامد. مهدی قلی پور، علی (۱۳۹۵). انعکاس بحران هویت در نمایشنامههای «باغ آلبالو» از چخوف و «لبخند باشکوه آقای گیل» از رادی، پایاننامه، مقاله، دو فصلنامه علمی، پژوهشی پژوهشهای ادبیات تطبیقی، ش ۱٫.
• هال، استوارت (۱۳۸۳). بومی و جهانی: جهانیشدن و قومیت، ترجمه بهزاد برکت، فصلنامه ارغنون، شماره جهانیشدن، ش ۲۴٫، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
• هال، استوارت (۱۳۸۳). هویتهای قدیم و جدید، قومیتهای قدیم و جدید، ترجمه شهریار وقفی پور، فصلنامه ارغنون، جهانیشدن، ش ۲۴٫، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. منابع غیرفارسی
• Coke. W. William (2009).Bloom’s Modern Critical Views. Infobs Publishing.
• David Scott (2017). Stuart Hall’s Voice: Intimations of an Ethics of Receptive Generosity.
Duke University Press
• James Procter (2004). Stuart Hall. Routiedge.
• Jackson R.Bryer &Mary C.Harting(2006). Conversations With August Wilson. University Press of Mississippi.
• Miskovic, M (2007).The Conststruction of Ethnic Identity of Balcan Muslim Immigrants, The Qualitative Report, 12 (3)
• Shelegh Stephenson(2013). Enlightenment.Methuen Drama
• Jan E (2009). Identity Theory. OXFORD University Press.
• Karyn stapleton, John wislon (2017). Telling the Story: Meaning Making in a Community Narrative. Journal of pragmati.