اُرموی، صفی الدین (1380) الادوار فی الموسیقی، مترجم: ناشناس، به اهتمام: آریو رستمی، تهران: میراث مکتوب.
برکشلی، مهدی (1364) ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی موسی خان معروفی، شرح ردیف موسیقی ایران، تهران: انجمن موسیقی ایران.
برکشلی، مهدی (1392) موسیقی کبیر فارابی، ترجمه و شرح به فارسی، تهران: انتشارات سروش.
برکشلی، مهدی (1398) مداومت در اصول موسیقی ایرانی گامها و دستگاههای موسیقی، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر.
پورتراب، مصطفی کمال، علیزاده، حسین، افتاده، مینا، اسعدی، مینا، بیانی، علی و فاطمی، ساسان (1386) مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی، تهران: نشر چشم انداز.
پورتراب، مصطفی کمال(1387) مجموعه مقالاتی پیرامون دانستنی های علمی موسیقی، تهران: نشز چشمه.
رهنما، هادی، نوروزیان علیاصغر، رضا قلیزاده، احمد (1336) فیزیک. تهران: شرکت سهامی نشر کتاب.
فرهت، هرمز (1386) دستگاه در موسیقی ایران ترجمه: مهدی پورمحمد، چاپ سوم، تهران: انتشارات پارت.
کیانی، مجید (1377) مبانی نظری موسیقی ایران، تهران: موسسه فرهنگی سروستاه. کیانی، مجید (1397) هفت دستگاه در موسیقی ایران، چاپ چهارم، تهران: انتشارات سوره مهر.
مراغی، عبدالقادر بن غیبی حافظ (1344) مقاصد الالحان، به اهتمام: تقی بینش، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
مراغی، عبدالقادر بن غیبی حافظ (1370) شرح الادوار، به اهتمام: تقی بینش، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
Barker, A. (1994). Ptolemy's Pythagoreans, Archytas, and Plato's Conception of Mathematics, Phronesis, Vol. 39, No. 2, pp. 113-135.
Barker, A. (1991). Review, Music & Letters, Vol. 72, No. 1, pp. 71-74.
Bedford, L. H. (1956). THE ARITHMETIC OF THE MUSICAL SCALE, Journal of the Royal Society of Arts, Vol. 104, No. 4977, pp. 465-481.
Berger, K. (1980). Theories of Chromatic and Enharmonic Music in Late 16th Century Italy. UMI Research Press, vii + 178 pp)
Bergholt, E. (1894). Greek Musical Notation, The Musical Times and Singing Class Circular, Vol. 35, No. 620, pp. 696- 698. Bowers, J. F. (1994). In Which Key Did the Angels Sing?, The Mathematical Gazette, Vol. 78, No. 482, pp. 119-126.
Budden, F. J. (1967). Modern Mathematics and Music, The Mathematical Gazette, Vol. 51, No. 377, pp. 204-215.
Burns, L. (1993). J. S. Bach's Mixolydian Chorale Harmonizations, Music Theory Spectrum Vol. 15, No. 2, pp. 144-172. Carlos, w. (1987). At the Crossroads, Computer Music Journal, Vol. 11, No. 1, Microtonality, pp. 29-43.
Cazden, N. (1971). A Simplified Mode Classification for Traditional Anglo-American Song Tunes, Yearbook of the International Folk Music Council, Vol. 3, pp.45-78.
Cazden, N. (1958). Pythagoras and Aristoxenos Reconciled, Journal of the American Musicological Society, Vol. 11, No. 2/3, pp. 97-105.
Clark, S. (1999). Schenker's Mysterious Five, 19th-Century Music, Vol. 23, No. 1, pp. 84-102.
Fonville, J. (1991). Ben Johnston's Extended Just Intonation: A Guide for Interpreters, Perspectives of New Music, Vol. 29, No. 2, pp. 106-137.
Gill, H. (1937). The Modes in Musical Tuition, The Musical Times, Vol. 78, No.1134, pp. 710-712.
Goddard, J. (1901-1092). The Philosophy of Our Tempered System, Proceedings of the Musical Association, 28th Sess., pp. 45-65.
Hall, E. D., & Hess, J. (1984). Perception of Musical Interval Tuning, Music Perception: An Interdisciplinary Journal, Vol. 2, No. 2, pp. 166-195.
Henbuehl, D. K., & Schmidt, S. (1962). On the Development of Musical Systems, Journal of Music Theory, Vol. 6, No. 1 pp. 32-65.
Huffman, C. A. (2008). The "Pythagorean Precepts" of Aristoxenus: Crucial Evidence for Pythagorean Moral Philosophy, The Classical Quarterly, New Series, Vol. 58, No. 1, pp. 104-119.
Chailley, J., & Challan, H. (1951). Theorie Complete de la Musique – Alphonse Leduc -Editions Musicales-paris, France. Collier, W. G., & Hubbard, T. L. (2001). Musical Scales and Evaluations of Happiness and Awkwardness: Effects of Pitch, Direction, and Scale Mode, The American Journal of Psychology, Vol. 114, No. 3, pp. 355-375.
Curtis, J. (1924). Reconstruction of the Greater Perfect System, The Journal of Hellenic Studies, Vol. 44, Part 1, pp. 10-23. Johnston, B. (1964). Scalar Order as a Compositional Resource, Perspectives of New Music, Vol. 2, No. 2, pp. 56-76. Kimmel, W. (1980). The Phrygian Inflection and the Appearances of Death in Music, College Music Symposium, Vol. 20, No. 2, pp. 42-76.
Leigh Silver, A. L. (1971). Musimatics or the Nun's Fiddle, The American Mathematical Monthly, Vol. 78, No. 4, pp. 351-357.
Levin, F. R. (2007). 'Aπειρία in Aristoxenian Theory, Hermes, 135. Jahrg., H. 4, pp.406-428.
Moore, A. (1995).The So-Called 'Flattened Seventh' in Rock, Popular Music,Vol.14, No. 2, pp. 185-201.
Mountford, J. F. (1920). Greek Music and Its Relation to Modern Times, The Journal of Hellenic Studies, Vol. 40, Part 1, pp. 13-42.
Notley, M. (2005). Asymmetrical Dualism and Instrumental Music by Brahms, The Journal of Musicology, Vol. 22, No. 1, pp. 90-130.
Payne, I. W. (1968). Observations on the Stopped Notes of the French Horn, Music & Letters, Vol. 49, No. 2, pp.145-154. A.Polansky, L., Rockmore, D., Johnson, M. K., Repetto, D., & Pan. w. (2009) Mathematical Model for Optimal Tuning Systems, Perspectives of New Music, Vol.47 , No. 1, pp. 69-110.
Raffman, R. (1975). Scalar Control, College Music Symposium, Vol. 15, pp. 34-51.
Reade, J. B. (1999). 83.60 The Mathematics of Equal Temperament, The Mathematical Gazette, Vol. 83, No. 498, pp. 500-502.
Reichenbach, H. (1938). The Tonality of English and Gaelic Folksong, : Music & Letters, Vol. 19, No. 3, pp. 268-279. Thomson, W. (1998). On Miles and the Modes, College Music Symposium, Vol.38, pp. 17-32.
Walker, D. P. (1967). Kepler's Celestial Music, Journal of the Warburg and Courtauld Institutes, Vol. 30, pp. 228-250. Whitesell, L. (2002). Harmonic Palette in Early Joni Mitchell, Popular Music, Vol.21, No. 2, pp. 173-193
Wienpahl, R. W. (1959). Zarlino, the Senario, and Tonality, Journal of the American Musicological Society, Vol. 12, No. 1, pp. 27-41
Yasser, J. (1937). A Plea for Restoration--Part II, The Musical Quarterly, Vol. 23, No. 3, pp. 333-366.