الفخوری، حنا؛ الجر، خلیل (1367)، تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، ترجمه محمد آیتی، چاپ سوم، تهران: شرکت انشارات علمی فرهنگی. برکشلی، مهدی (1995)، ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی موسی خان عروفی، شرح ردیف موسیقی ایران. تهران: انجمن موسیقی ایران.
بیضایی، سیاوش (1381)، سرچشمههای ربع پرده در موسیقی ایران، فصلنامه هنر، شماره 51، 114-134.
فخر، ایمان (1396)، کوک در سازهای زهی: بررسی مبانی و مفاهیم کوک در اجرا، تهران: نگاه معاصر.
فرهت، هرمز(1354)، نظری درباره فواصل، نشریه فرهنگ و زندگی، شماره 6، 81-88. فرهت، هرمز (1394)، دستگاه در موسیقی ایران، ترجمه: مهدی پورمحمد، تهران: انتشارات پارت.
دورینگ، ژان (1389). ردیف میرزاعبدالله برای تار و سهتار به روایت نورعلی بورمند/ تهران: موسسه فرهنگی ماهور.
طلایی، داریوش (1372)، نگرشی نو به تئوری موسیقی ایرانی، چاپ اول، تهران: نشر ماهور.
عبادی، احمد (1370)، شیوههای نوین کوک سهتار، کاست. تهران: نوایاب.
محمدی، سلمان (1392)، کوکهای متداول در موسیقی ایرانی، چاپ چهارم، تهران: انشارات چنگ.
طلایی، داریوش (1394)، تحلیل ردیف: بر اساس نتنویسی میرزا عبدالله با نمودارهای تشریحی. تهران: نشر نی.
کیانی، مجید (1397)، هفت دستگاه در موسیقی ایران، چاپ چهارم، تهران: انتشارات سوره مهر.
Bader, Rolf (2019), “Temperament Systems of Southeast Asia and Ancient India”. Current Research in Systematic Musicology, Vol. 5. 75-106.
Barbour, J.Murry.( 2004), Tuning and Temperament: A Historical Survey, New York: Dover Publication Inc.
Christensen, Thomas (2006), Thw History of Western Music Theory, England: Cambrdge University Press.
Hartmann, William M. (1997). Signals, Sound, and Sensation, United States: American Institute of Physics.
Rowland, David (1998), the Cambridge Companion to Piano, England: Cambridge University Press.
Farhat, Hormoz (1990), Datgah Concept in Persian Music, England: Cambridge University Press.
Flesch, Carl (2000), The Art of Violin Playing: Artistic Realization Instruction, Vol.i. New York: Carl Fischer.
Flesch, Carl (2008), The Art of Violin Playing: Artistic Realization Instruction, Vol.2. New York: Carl Fischer.
Gabisonia, Tamaz (2015) Semiotic Dimensions of Drone in Traditional Music.The Seventh International Symposium on Traditional Polyphony, Proceedings, 7. pp. 141-147.
Helmholtz, Hermann von (1912). On the sensations of tone as a physiological basis for the theory of music, p.437.
Merwe, Peter van der (1989), Origins of the Popular Style, Oxford UniversityPress.
Wendt G. and Bader R. (2019), Analysis and Perception of Javanese Gamelan Tunings. Current Research in Systematic Musicology, (5), 129-142.
Weisethaunet, Hans (2001), Is There Such a Thing as the 'Blue Note'? Popular Music, Vol. 20, No. 1, England: Cambridge University Press, pp. 99-116.
Vassilakis, Panteleimon Nestor (2005). "Auditory Roughness as Means of Musical Expression". Selected Reports in Ethnomusicology, University of California, Los Angeles, 12: 119–144.