ابیانه، ا (1383)، در پی دنیای خیالی، نگاهی به اقتباس ادبی در سینمای ایران از آغاز تا 1357 ، مجله هنر و معماری، شماره 54،صص 146.
احمدی، ب (1370).، ساختار و تأویل متن، تهران، ایران: نشر مرکز.
احمدی، ب ( 1385) از نشانههای تصویری تا متن، تهران، ایران: نشر مرکز. اسکولز، ر( 1379 )، درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات، ترجمۀ فرزانه طاهری.تهران، ایران: انتشارات آگه.
بهارلو، ع(1383)، تاریخچهی اقتباس ادبی در سینمای ایران، نشریه فرهنگ و هنر، فارابی،شماره 31،صص 3-11.
بوردول، د(1373)، روایت در فیلم داستانی، ترجمه علاءالدین طباطبایی، تهران، ایران: انتشارت بنیاد سینمایی فارابی.
بوردول،د. تامسون، ک ( 1383)، هنرسینما، ترجمه فتاح محمدی، تهران، ایران: نشرمرکز. پرینس، (1391)، روایت شناسی، شکل و کارکرد روایت، محمد شهبا، تهران،ایران: انتشارات مینوی خرد.
پراپ، و (1386)، ریخت شناسی قصههای پریان، فریدون بدرهای، چاپ سوم، تهران،ایران: انتشارات توس.
تراب زاده، ز (1393)، فرایند اقتباس از یک متن ادبی تا یک اثر سینمایی. مورد مطالعه داستان و فیلمنامه گاو، پایان نامه کارشناسی ارشد.
تولان، مایکل. جی. (13839)، درآمدی نقادانه-زیبایی شناسی بر روایت، ترجمه ابوالفضل حری، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
سجودی، فرزان(1393)، نشانه شناسی کاربردی، تهران، نشر علم، چاپ سوم. سیگر، ل (1387)، نگارش فیلمنامه اقتباسی، تهران، ایران: انتشارات نیلوفر.
حری، ا (1382)، روایتوروایتشناسی، مجله هنرو معماری، شماره 8،صص 321-350.
دانش، م (1395)، مروری بر اقتباسهای ادبی در سینمای ایران، جرقههایی در تاریکی. مجله سینما و ادبیات، شماره2.
ریکور، پ(1389)، زندگی در دنیای متن، ترجمه بابک احمدی، چاپ چهارم، تهران، ایران: نشر مرکز.
قره شیخلو، ع. وفایی،م (1385)، داریوش مهرجویی نقد آثار از بانو تا مهمان مامان، تهران، ایران: انتشارات هرمس. گریماس، آ (1389)، نقصان معنا، ترجمة حمیدرضا شعیری، تهران، ایران: انتشارات علم.
مراد عباسی، م(1390)، ساختارشناسی جریان اقتباس ادبی در سینمای ایران، تهران، ایران: انتشارات سوره مهر.
مرادی، ش(1368)، اقتباس ادبی در سینمای ایران، تهران، ایران: انتشارات آگاه.
لزگی، ح، عباسی، م(1389)، اقتباس سینمای ایران از ادبیات معاصر، مجله پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، شماره 85-100.
لزگی. عباسی (1389)، اقتباس سینمای.ایران از ادبیات داستانی معاصر، مجله پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی.
عشقی،ب. (1389)، اقتباس ادبی در سینمای مهرجویی، مجله هنر و معماری، شماره 64.
خادمی، چترودی (1388)، تحلیل معنا ساختاری دو حکایت از تاریخ بیهقی با تکیه بر الگوی کنشگرهای گریماس، پایان نامه کارشناسیارشد.
نبی لو، (389)، روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه، مجله ادبپژوهی،شماره 14،صص 7-28.
موسوی لر، م. مصباح،گ(1390 )، تحلیل ساختار روایت در نگاره مرگ ضحاک بر اساس الگوی کنشی گریماس، نشریه هنرهای زیبا_هنرهای تجسمی، شماره 45،صص 23-33.
امینی ( 1393)،گریماس معناهای گریزان. بررسی و نقد کتاب نقصان معنا، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،سال چهارم، شماره 3،صص 1-14.
یوسف نیا، ش . (1374)، نقد و تحلیل فیلم پری، سینما، تاتر، شماره 7،صص 16-19. حسین،ص. فیاضی.م ( 1394 )، نگاهی گذرا به پیشینة نظریههای روایت، مجله نقد ادبی، شماره 2.