اسعدی، هومان (1380)، «از مقام تا دستگاه، نگاهی موسیقیشناختی به جنبههایی از سیر تحول موسیقی کلاسیک ایران»، فصلنامهی موسیقی ماهور، بهار، شمارهی 11: 59 ـ 75.
ــــــ (1385)، «تصلب سنت، انجماد ردیف: پرسشی از سنت موسیقایی»، فصلنامهی موسیقی ماهور، زمستان، شمارهی 34، 209 ـ 219.
اعظمیکیا، منصور(1391)، موسیقی اصفهان در گذر زمان: بررسی سه واژهی مکتب، سبک و شیوه، اصفهان: کیاراد. بدیعزاده، سیدجواد (1383)، گلبانگ محراب تا بانگ مضراب: خاطرات هنری سید جواد بدیعزاده، به کوشش الهه بدیع-زاده، نی، تهران.
تحویلدار، میرزاحسین خان پسر ابراهیمخان (1388)، جغرافیای اصفهان: جغرافیای طبیعی و انسانی و آمار اصناف شهر، به کوشش الهه تیرا، اختران، تهران. دوامی، عبدالله (1375)، ردیف آوازی و تصنیفهای قدیمی به روایت استاد عبدالله دوامی، گردآورنده: فرامرز پایور، ماهور، تهران.
ذوالفنون، محمود (1385)، «هنرمند، ادیب خوانساری»: ادیب خوانساری آوای جاویدان در موسیقی ایران، به کوشش شیرین ادیب، آوای هنر و اندیشه، تهران. سپنتا، ساسان (1342)، «مکتبهای موسیقی ایران در نیمقرن اخیر.»، موزیک ایران،11 (1)، 7 ـ 10. عمومی، حسین (1383)، «گفتگو با حسین عمومی»، در چهرههای ماندگار ترانه و موسیقی، به کوشش فروغ بهمنپور، بدرقه جاویدان: تهران.
ــــــ (1385)، ادیب خوانساری: آوای جاویدان در موسیقی ایران، به کوشش شیرین ادیب، آوای هنر و اندیشه، تهران. فاطمی، ساسان (1392)، پیدایش موسیقی مردمپسند در ایران: تأملاتی بر مفاهیم کلاسیک، مردمی، مردمپسند، ماهور، تهران.
ــــــ (1393)، جشن و موسیقی در فرهنگهای شهری ایرانی، ماهور، تهران. فیاض، محمدرضا (1394)، تابردمیدن گُلها: مطالعه جامعهشناختی موسیقی در ایران از سپیدهدم تجدد تا 1334، سوره مهر (وابسته به حوزه هنری)، تهران.
کاظمی، بهمن (1389)، گلبانگ سربلندی: مبانی و بررسی آواز ایرانی. به اهتمام وهرز پوراحمد و مهدی فراهانی، فرهنگستان هنر، تهران. کاظمی، عباس (1395)، «زندگینامهی فرهنگی اشیا». امر روزمره در جامعهی پساانقلابی، فرهنگ جاوید، تهران.
کسائی، حسن (1377)، «رقص آن دستمال، روایتی از حسن کسائی» فصلنامهی موسیقی ماهور، پائیز، شمارهی 1، 173 ـ 177.
ــــ (1381)، از موسیقی تا سکوت: استاد حسن کسائی و نیمقرن آفرینش هنری، به کوشش محمدجواد کسائی، با مقدمة بیژن ترقی، نشر نی، تهران.
منصوری، حسن (بیتا)، ردیف سازی و آوازی مکتب اصفهان، به اهتمام امید قبادی، حوزهی هنری استان اصفهان، اصفهان. میلانی، عباس (1387)، معمای هویدا، اختران، تهران.
نواب صفا. اسماعیل (1388)، قصهی شمع: خاطرات هنری پنجاه سال موسیقی معاصر، پیکان، تهران. همایی شیرازی اصفهانی، جلالالدین (1375)، تاریخ اصفهان: مجلد هنر و هنرمندان، به اهتمام ماهدخت بانو همایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
Hobsbawm, Eric (1983), "Introduction: Inventing Traditions", In The Invention of Tradition, edited by Eric Hobsbawm and Terence Ranger, Cambridge University Press, Cambridge.
Kaiwar, Vasant. Sucheta Mazumdar (2003). "Race, Orient, Nation in the Time – Space of Modernity", in Antinomies of Modernity: Essays on Race, Orient and Nation, Duke University Press, New Delhi.
Kuhn, Thomas S. (1996), The Structure of Scientific Revolutions, University of Chicago Press, Chicago.
.Livingston, Tamara (1999), "Music Revivals: Towards a General Theory, Ethnomusicology, 43(1): 66. ـ 85. Tavakoli – Targhi, Mohamad (2001), "Contested Memories." In Refashioning Iran: Orientalism, Occidentalism and Nationalist Historiography. Palgrave, New York.
Waterman, Christopher A. (1990). "Our Tradition Is a Very Modern Tradition": Popular Music and the Construction of Pan – Yoruba Identity, Ethnomusicology, 34(3), 367 – 379.
مراجع شنیداری ادیب خوانساری، اسماعیل (1383)، موسیقی آوازی ایران: آوازهای ادیب خوانساری، سی دی شمارهی 1، قطعهی 12.MCD.133، ماهور، تهران.
کسائی، حسن (1353)، آشنایی با موسیقی اصیل ایرانی، با همکاری حسن کسائی، مجموعة شخصی.
ـــــ.. (1359)، ابوعطا، با همکاری محمدرضا شجریان، اجرای خصوصی، مجموعة شخصی.
ـــــ. (1385)، ردیف موسیقی ایران: با اجرای سهتار و آواز استاد حسن کسائی. سی دی شمارهی 2: قطعهی 52، آوای باربد، تهران.
گلپایگانی، اکبر، حسین خواجهامیری (ایرج)، عبدالوهاب شهیدی، بهار غلامحسینی (الهه)، ملوک ضرابی، حسین قوامی (بیتا)،
برگ سبز شمارة 200، تارنمای گلها (http://www.golha.co.uk/en/programmeitem/1053).
محمودی خوانساری، محمود (بیتا)، گلهای تازهی تازهی شمارة 132. تارنمای گلها (http://www.golha.co.uk/en/programmeitem/19823). منصوری، حسن، (بیتا)، ردیف سازی و آوازی مکتب اصفهان. به اهتمام امید قبادی. حوزهی هنری اصفهان.