احمدی، بابک (1388)، از نشآنههای تصویری تا متن، تهران، نشر مرکز.
بازن، آندره (1386)، سینما چیست؟، ترجمه: محمد شهبا، تهران، نشر هرمس.
بارنو، اریک (1380)، تاریخ سینمای مستند، احمد ضابطی جهرمی، تهران، سروش.
بودریار، ژان (1389)، در سایه اکثریتهای خاموش، ترجمه: پیام یزدانجو، تهران، نشر مرکز.
_____ (1374)، سرگشتگی نشانهها، ترجمه: مانی حقیقی، تهران، نشر مرکز.
پامرلو، ویلیام، سی (1395)، سینمای اگزیستانسیالیستی، ترجمه: نصراله مرادیانی، تهران، نشر بیدگل.
توتارو، دوناتو (1396)، آندره بازن و نظریه واقع گرایی فیلم، ترجمه: کتایون یوسفی، تهران، نشر اختران.
جاهد، پرویز (1396)، آندره بازن و نظریه واقع گرایی فیلم، ترجمه: پرویز جاهد و گروه مترجمان، تهران، نشر اختران.
گیدنز، آنتونی (1389)، جامعه شناسی، ترجمۀ حسن چاوشیان ، چاپ پنجم ، تهران : نشر نی.
مالوی، لورا (1396)، آندره بازن و نظریه واقع گرایی فیلم، ترجمه علیرضا ارواحی، تهران، نشر اختران.
متز، کریستین (1380)، نشانهشناسی سینما، ترجمه روبرت صافاریان، تهران، نشر فرهنگ کاوش.
منصوریان، سهیلا (1393)، « هنر و حقیقت رسانه در روزگار پست مدرن، بررسی رسانه به مثابه تولیدکننده وانمایی از منظر ژان بودریار»، فصلنامه کیمیای هنر، سال دوم، شماره 8 ،۵۹-۷۲. تهران، فرهنگستان هنر.
وارد، گلن (1393)، پستمدرنیسم، ترجمه: نادر فخر-ابوذر کرمی، تهران، نشر ماهی.
-Baudrillard, Jean (1993), Symbolic exchange and death. London: Sage Publications.
-Baudrillard, Jean. (1984), The Hyperrealism of Simulation, in Art in Theory 1900- 200, Edited by Charles Harrison and Paul Wood, 2002, Blackwell Publishing.
-Borges, Jorge Luis (1998), On Exactitude in Science. In Jorge Luis Borges, Collected Fictions. New York: Penguin ooks, 325. Trans. Hurley, Andrew.
- Deleuze, Gilles )1990(, The Logic of Sense،Columbia University Press.
-Jamson, Fredric (1991), Postmodernism or the Cultural logic of late capitalism.
-Kellner ،Douglas (1989(, Jean Baudrillard: From Marxism to post-modernism and beyond. Stanford, CA: Stanford University Press.
-Metz, Christian, (1990), Photography and Fetish in Critical Image, Seattle.