استم،رابرت. (1383). ]چاپ اول[. مقدمهای بر نظریه فیلم، ترجمه: احسان نوروزی و دیگران. تهران: سوره مهر (حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی).
استم،رابرت و رابرت بورگون و سندی فیلترمن. (1384). "اصول روانکاوی"، ترجمه آرش معیریان. فصلنامه سینمایی فارابی(ویژه روانکاوی و سینما) 57، صص 21-5.
اِوَنز،دیلن. (1386). ]چاپ اول[. فرهنگ مقدماتی اصطلاحات روانکاوی لکانی، ترجمه: مهدی رفیع و مهدی پارسا. تهران: گام نو.
تهامینژاد،محمد(1391)، "مستند چیست؟جست و جو در نظریههای متاخر فیلم مستند"، فصلنامه سینمایی فارابی. ویژه مستند. دوره هجدهم، شماره اول و دوم، 69 و 70، بهار و تابستان 1391 .
حیدری، احمدعلی.(1395)، "هستیشناسی امر ایجابی: بررسی بنیانهای هستیشناسی ایجابی ژیل دلوز نزد فلاسفه پیشاکانتی و پساکانتی". با سیدمحمدجواد سیدی، در جستارهایی در فلسفه و کلام، سال چهل و هشتم،شماره پیاپی 97، صص53- 27 .
ژیژک،اسلاوی. (1386). ]چاپ اول[. لاکان-هیچکاک: آنچه میخواستید دربارهی لاکان بدانید اما جرات پرسیدنش از هیچکاک را نداشتید، ترجمه: مازیار اسلامی. در اسلاوی ژیژک ]ویراستار انگلیسی[ . انتشارات ققنوس.
سارتر، ژانپل(1394). هستی و نیستی: پدیدهشناسی عالم هستی. ترجمه:عنایتالهشکیباپور،موسسه انتشارات شهریار.
فوکو،میشل. (1384). ]چاپ سوم[. اراده به دانستن. ترجمه: نیکو سرخوش، افشین جهاندیده، نشر نی.
کاپلان.ا.آن. (1380). "از غار افلاطون تا تصویر فرویدی"، ترجمه: احسان نوروزی، فصلنامه سینمایی فارابی(دوره یازدهم)1، 147-139 .
کوژو، الکساندر.(1360). خدایگان و بنده. ک.ف.هگل. با تفسیر کوژو، ترجمه: حمید عنایت، موسسه انتشاراتی خوارزمی لکان، ژاک.(1395).[چاپ اول]، اضطراب، ترجمه: صبا راستگار، انتشارات پندار تابان.
مالوی،لورا. (1382)." لذت بصری و سینمای روایی"، ترجمه: فتاح محمدی. فصلنامه فلسفی، ادبی، فرهنگی ارغنون(ویژه نظریه فیلم) 23، صص 89-71 .
هگل،گ.و.ف. (1352) . [چاپ دوم] .خدایگاه و بنده. با تفسیر الکساندر کوژو. ترجمه و پیشگفتار: حمید عنایت.انتشارات خوارزمی.
هیوارد،سوزان. (1381)، مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی،ترجمه: فتاح محمدی، زنجان، هزارهی سوم.
Allen, Richard. (2004)."Psychoanalytic Film Theory", in Robert Stam & Toby Miller, A Companion to Film Theory: Motion Pictures-Social Aspects, Blackwell. Chapter Eight, pp 123-145.
Allen, Richard.(2009).“Psychoanalysis” in The Routledge Companion to Philosophy and Film. Edited by Paisley Livingstone and Carl Plantinga. Routledge Taylor and Francis Group. London.pp 446-456
Berger, John.(1991)."Male Voyeurism and Female Spectatorship", by John Burger and Feminist Theories.
Bogue, Roland .(2009).”Gilles Deleuze”in Routledge Companion to Philosophy and Film. Edited by Paisley Livingstone and Carl Plantinga. Routledge Taylor and Francis Group. London.pp368-377
Casetti, Francesco(2009).”Christian Metz” in The Routledge Companion to Philosophy and Film. Esited by Paisley Livingstone and Carl Plantinga. Routledge Taylor and Francis Group. London.pp383-395
Doane, Mary Ann. (2003). "The Close-Up: Scale and Detail in the Cinema", Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, 14: 3. Brown University and Differences, pp 90-109. Gökanksel,Banu and Secor Anna.(2014).”The Veil,Desire and the Gaze: Turning the inside out”. UKnowledge University of Kentucky;Geography Faculty Publication
Gorton,Kristen.(2008).Theorising desire :from Freud to Feminism to film.Palgrave, Macmillan
Hamdouni Alami,Mohammad(2011).Art and Architecture in the Islamic tradition: aesthetics, politics and desire in early Islam. I.B.Tauris,London.Newyork.pp208-2012 Heidegger,Martin.(1971)“ The Thing” in Petry,language,thought., Translated by Albert Hofslader.New York, Harper and Row.pp67-80
Homer, Sean.(2006). Ecrits: A Selection, Jacques Lacan .Routledge, Taylor & Francis Group. London and New York K.Denzin, Norman. (1995). The Cinematic Society: The Voyeur’s Gaze. Sage Pub, London, Thousand Oaks, New Delhi. Lacan, Jacues. (2003). Ecrits: “On Mirror stage”, Translated by Alan Sheridan. Routle Levine.,z.Steven.(2008).Lacan reformed.IBTauris Mayne,Judith.(1993). Cinema and Spectatorship.Routledge.LondonNewyork Mc Gowan, Todd. (2003). "Looking for the Gaze: Lacanian Film Theory and It’s Vicissitudes", Cinema Journal 42, University of Texas Press, Spring p.27-40 ,71-90 . Morgan, David.2005. The sacred Gaze: Religious visual culture in Theory and Practice. University of California press Mottahede, Negar. (2000). "Bahram Bayzai’s Maybe Some Other Time: The Un-presentable Iran", CameraObscura 43, Vol.15, no.1.Duke University Press, pp163-191.
Nolan, Steve.(2009). Film, Lacan and the subject of religion(a Psychoanalytic Approach to Religious Film Analysis). Continuum International Publishing Group Nellmes, Jill. (2007). Introduction to Film Studies. 4th Edition. Routledge. London.
Wollen,Peter.(2007) “On Gaye Theory”. new left review 44 mar-apr.p. 91-106 Wright, Elizabeth. (2000). Post Modern Encounters: Lacan and Post Feminism. Icon Books , Duxford Cambridge.