پرنیانپور، محمد؛ مردانبگی، دیاکو و سرشار، محمد (1387)، ردیابی حرکات چشم و کاربردهای آن در ارگونومی، نخستین کنفرانس بینالمللی ارگونومی ایران، انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی، تهران.
تاگارد، پاول (1391)، ذهن درآمدی بر علوم شناختی، ترجمه رامین گلشایی، انتشارات سمت و پژوهشکده علوم شناختی، تهران.
حسینآبادی ساده، داود؛ سماکنژاد، نگار و نورایی، محمود (1394)، تأثیر شعار تبلیغاتی با ماهیت اجتماعی بر میزان توجه در تبلیغات بیلبورد با استفاده از ردیابی چشم. نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران.
زاهدی نوقانی، مهدی (1396)، ردیابی حرکات چشمی، رویکردی برای سنجش خواندن بر پایه تعامل دیداری، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، دوره 7، شماره 1، صص 352-375.
زاهدی، فریندخت؛ عندلیب، سارا و خرمی بنارکی، آناهیتا (1397)، اثر نمایشی از دریچه علوم اعصاب: رابطه اثر و مخاطب بر اساس یافتههای آزمایشگاهی، هنرهای زیبا ـ هنرهای نمایشی و موسیقی، دوره 23، شماره 2، صص 49-60.
فرهنگی، علیاکبر؛ قراگوزلو، علیرضا و صلواتیان، سیاوش (1389)، توجه حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه. پژوهشهای ارتباطی، دوره 17، شماره 3، صص 91-114.
هاسون، یوری (1394)، سینماپژوهی عصبشناسانه؛ عصبشناسی شناختی و مطالعات سینمایی، ترجمه سیاوش صلواتیان و سیدمحمدرضا سیدی، رسانه، دوره 26، شماره 2، صص 197-220.
Daunys, G (2006), Report on New Approaches to Eye Tracking:Communication by Gaze Interaction, Information Society Technologies, ?????.
Posner, M & Petersen, S (1990), The attention system of the human brain, Annual Review of Neuroscience, ?????
Erdan Gu, N. I (2006), Visual Attention and Eye Gaze during Multiparty Conversations with Distractions, nLecture Notes in Computer Science, 4133, pp.163-204.
H. Davenport, T & C. Beck, J (2002), The Attention Economy: Understanding the New Currency of Business, ?????
Hewig, J. R (2008), Gender Differences for Specific Body Regions When Looking at Men and Women, Nonverbal Behav, 32(2), pp.67–78.
Joseph W. Melnyk, D. M (2014), Gaze Pattern Variations among Men when Assessing Female Attractiveness, Evolutionary Psychology, 12(1), pp.167-177.
Neumann, O (1992), Theories of attention: From metaphor to mechanism, Psychologische Rundschau, ????, pp.83-101.
Nielsen, J & Pernice, K (2009),Eyetracking Web Usability, ????????
Poole, A & J. Ball, L (2005), Eye Tracking in Human-Computer Interaction and Usability Research: Current Status and Future Prospects, Lancaster University, ????????????????????????
Solomon, M; Askegaard, G & Soren. K.Hogg, M (2010), Consumer behaviour: A European Perspective, Prentice Hall Ptr; 4rh Ed, New Jersey.
Vatikiotis-Bateson E, E. I (1998), Eye movement of perceivers during audiovisual speech perception, Percept Psychophys., 60(6), pp.926-40.