استن، آلن و جرج ساونا (1388)، نشانهشناسی متن و اجرای تئاتری، ترجمهی داوود زینلو، نشر سوره مهر، تهران.
الام، کر (1382)، نشانهشناسی تئاتر درام، ترجمه فرزاد سجودی، نشر قطره، تهران.
تیلیس، استیو (1393)، زیبایی شناسی عروسک، ترجمه پوپک عظیمپور تبریزی، نشر قطره، تهران.
برد، بیل (1381)، هنر عروسکی، ترجمه جواد ذوالفقاری، نشر نوروز هنر، تهران.
خالقی، مژگان (1390)، بررسی فرآیند شکلگیری رابطه تماشاگر با اجرا، پایان نامه کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر، دانشگاه هنر، تهران.
روز- اونز، جیمز (1388)، تئاتر تجربی؛ از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک، ترجمه مصطفی اسلامیه، نشر سروش، تهران.
فورتیر، مارک (1388)، نظریه در تئاتر، ترجمه فرزان سجودی و نریمان افشاری، انتشارات سوره مهر، تهران.
گنجه، آزاده (1388)، بررسی رویکرد تئاتر محیطی به تماشاگر(در نظریه ریچارد شکنر)، پایاننامه کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر، دانشگاه هنر، تهران.
لوسی اسمیت، ادوارد (1380)، مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، ترجمه علیرضا سمیعآذر، نشر نظر، تهران.
وودراف، پال (1394)، ضرورت تئاتر؛ هنر تماشا کردن و تماشایی بودن، ترجمه بهزاد قادری، نشر مینوی خرد، تهران.
ویتمور، جان (1388)، کارگردانی تئاتر پست مدرن، ترجمه صمد چینیفروشان، انتشارات نمایش، تهران.
Schechner, Richard (1968), 6 Axioms for Environmental Theatre, The Drama Review: TDR, (Spring, 1968), pp. 41-64.
Kruesi, Larissa Anne (2012), How to Incite Audiences and Engage Actors: Environmental Theatre and the Second Circle”, Undergraduate Honors Thesis, New York.
منابع تصاویر
www.japandeluxetours.com/blog/travel-japan-konpira-theater, Apr 25, 2018, 15:30.
http://gregcookland.com/wonderland/2014/09/22/peoples-climate-march/ Apr 25, 2018, 16:25.