ارسطاطالیس (1368).اخلاق نیکوماخس، ترجمة سید ابوالقاسم پورحسینی، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
ارسطو (1337). فن شعر، ترجمة عبدالحسین زرینکوب، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران.
استم، رابرت (1389). مقدمهای بر نظریة فیلم، گروه مترجمان، بهکوشش احسان نوروزی، چ 2، سورة مهر، تهران.
افلاطون (1336). دورة کامل آثار افلاطون، بهکوشش محمدحسن لطفی، شرکت سهامی انتشارات خوارزمی، تهران.
بینای مطلق، سعید (1390). هنر در نظر افلاطون، چ 3، فرهنگستان هنر، تهران.
بینای مطلق، سعید (1384). «دو روی هستی در عرفان و تمثیل غار»، در: عرفان ایران (مجموعه مقالات)، 23: 18.
ژیمنز، مارک (1390). زیباشناسی چیست؟، ترجمة محمدرضا ابوالقاسمی، ماهی، تهران.
ضیمران، محمد (1392). فلسفة هنر ارسطو، چ 3، فرهنگستان هنر، تهران.
فالزن، کریستوفر (1382). فلسفه به روایت سینما، ترجمة ناصرالدین علی تقویان، قصیدهسرا، تهران.
کارول، نوئل (1392).درآمدی بر فلسفة هنر، ترجمة صالح طباطبایی، چ 3، فرهنگستان هنر، تهران.
کسنوفون (1373). خاطرات سقراطی، ترجمة محمدحسن لطفی، شرکت سهامی انتشارات خوارزمی، تهران.
کوری، گریگوری (1393). تصویر و ذهن فیلم، فلسفه و علوم شناختی، ترجمة محمد شهبا، مینوی خرد، تهران.
کوکلمانس، یوزف (1382). هیدگر و هنر، ترجمة محمدجواد صافیان اصفهانی، پرسش، آبادان.
Edwards, Timothy John (2013). Realism, Really?: A Closer Look at Theories of Realism in Cinema, Kino: The Western Undergraduate, Journal of Film Studies, 4(1).
www. Film refrence.com