پرسیکتی، وینسنت (1375)، هارمونی قرن بیستم، ترجمة هوشنگ کامکار، نشر دانشگاه هنر، تهران.
تورک، رالف (1386)، کارکرد هارمونی در قرن بیستم، ترجمة محسن الهامیان، نشر افکار، تهران.
ناصری، فریدون (1378)، فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی، انتشارات روزنه، تهران.
Alldis, Domonic (2000), A Classical Aproach to Jazz Piano, Hal Leonard Corporation, USA.
Cope, David (2001),
New Directions in Music, 7th Edition, Waveland press, USA.
Faltin, Peter (1979), Über den Verlust des Subjekts in der neuen Musik, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 10(2): 1 81-198.
Lochhead, Judy and Auner, Joseph (2002), Postmodern Music/Postmodern Thought, Routledge, London.
Lester, Joel (1985), Analytic Approaches to Twentieth-Century Music, W.W. Norton & Company, New York.
McGregor, Richard (2007), Interpreting Compositional Process in Wolfgang Rihm Chiffre Cycle, Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft, Germany.
Paddison, Max (2010), Contemporary Music Theoretical and Philosophical Perspectives: Hunting and Forms: Interview with Wolfgang Rihm by Richard McGregor, Ashgate Publishing Company, USA.
Randel, Don Michael (2003), The Harvard Dictionary, Harvard University Press, USA.
Rehding, Alexander (2003), Hugo Riemann and the Birth of Modern Musical Thought, Cambridge University Press, UK.
Rihm, Wolfgang (1997), Ausgesprochen, Vol. II. Basel, Paul Sacher Stiftung.
http://www.fzmw.de/index.html
http://www.universaledition.com/composers-and-works/Wolfgang-Rihm/composer/599