براکت، اسکارگراس (1380)، تاریخ تئاتر جهان، مترجم هوشنگ آزادیور، چاپ سوم، انتشارات مروارید، تهران.
مونروسی و جان هاسپرس (1376)، تاریخ و مسائل زیباییشناسی، مترجم محمد سعید حنایی کاشانی، هرمس، تهران.
شفر، آنتونی (1387)، بازرس، مترجم شهرام زرگر، نیلا، تهران.
شکنر، ریچارد (1386)، نظریهی اجرا، مترجم مهدی نصراللهزاده، انتشارات سمت، تهران.
شکنر، ریچارد (1387)، "نظریه اجرا و رویکردها" در رویکردهایی به نظریهی اجرا، مترجم علی اکبر علیزاد، نشر بیدگل، تهران.
مکاریک، ایرناریما (1384)، "بازی" در دانشنامهی نظریههای ادبی معاصر، مترجم مهران مهاجر، محمد نبوی، موسسهی انتشارات آگاه، تهران.
Caillois, Roger (1961), Man, Play and Games, trans, M. Barash, Free Press of Glencoe, New York.
Csikszentmihalyi, Mihaly (1975), Beyond Boredom and Anxiety, Jossey- Bass, San Francisco.
Fink, Eugen (1968), ‘The Oasis of Happiness: Toward an Ontology of Play’, Yale French Studies 41, 19-31.
Gadamer, Hans George (1998), The play of art, The relevant of the Beautiful and other Essay strands, by Nicholas Walker, Cambridge, New York.
Geertz, Cliford (2001), “Deep Play” in Performance Analysis, an Introductory Coursebook (ed.) Colin Counsil and Laurie Wolf, pp. 222- 228, Routledge, London & New York.
Huizinga, Johan (1944), Homo Ludens: A Study of Play- Element in Culture, Routledge & Kegan Paul, London, Boston & Henley.
Motte, Warren (2009), “Playing in Earnest,” New Literary History 40, no Winter.
Schechner, Richard (2002), Performance studies: An Introduction, Routledge, New York.
Shepherd, Simon and Mick Wallis (2004), DRAMA/THEATRE/PERFORMANCE, Routledge, London.
Spariosu, Mihai (1989), Dionysis Reborn: Play and the Aesthetic Dimension in Modern Philosophical and Scientific Discourse, Cornell UP, London.