اردلان، حمید رضا (1386)، سی مرشد پرده خوان، (دفترهای 1-2-4-5-6-7-9-14-18-20-27-29)، فرهنگستان هنر، تهران.
اسماگولا، هوارد جی (1381)، گرایش های معاصر در هنرهای بصری، فرهاد غبرایی؛ دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
بکتاش، مایل (1356)، هنگامه نمایشگرایی و پدیداری نقش در قرنهای 9 و 10 هجری، فصلنامه تآتر، شماره 2، ص 23 – 34.
بکولا، ساندرو (1387)، هنر مدرنیسم، رویین پاکباز؛ چاپ اول، فرهنگ معاصر، تهران.
بیضایی، بهرام (1379)، نمایش در ایران؛ چاپ دوم، انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، تهران.
پاکباز، رویین، (1378)، دایره المعارف هنر، نشر فرهنگ معاصر، تهران. ثمینی، نغمه (1382 مرداد و شهریور)، تأثیر ساختار نمایش دینی بر سینمای ایران، فصلنامه بیناب، دوره1، شماره 2، ص 192 – 205.
سرسنگی، مجید (پاییز 1384)، نسبت تئاتر دفاع مقدس و نمایش مذهبی، هنرهای زیبا، نشریه علمی پژوهشی دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، شماره 23، ص 97-102.
شاله، فیلیسین (1347)، شناخت زیبایی، علی اکبر بامداد؛ کتابخانه طهوری، تهران.
صالح پور، اردشیر (1388)، ترانههای نمایشهای پیشپردهخوانی در ایران (1320– 1332)؛ انتشارات نمایش، تهران.
غریب پور، بهروز (1384)، تئاتر در ایران – از ایران چه میدانم؟ /53، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
لوسی اسمیت، ادوارد (1382)، جهانی شدن و هنر جدید، علیرضا سمیع آذر؛ انتشارات نظر، تهران.
لوسی اسمیت، ادوارد (1382)، مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، علیرضا سمیع آذر؛ چاپ سوم، انتشارات نظر، تهران.
ناصر بخت، محمد حسین (آبان 1371)، پردههای درویشی، فصلنامه هنر، شماره 35، ص 102 – 114.
Fineberg, Jonathana, (2000), Art since 1940, strategies of being, Laurence King, London.
Lucie Smith, Edward, (2004), Art Terms (Dictionary of Art Terms), London, Thames& Hudson.
Turner, Jane, (1996),The Dictionary of Art [22], New York, Grove.
Viola, Bill, (1999), Viola's Exhibition in Whitney Museum of American Art, Whitney, New York.