احدی، حسن و بنی جمالی، شکوه السادات (1375)، روانشناسی رشد، چاپ نهم، نشر بنیاد، تهران.
شهرکیپور، حسن و بنی سی، پریناز (1386) ظهور پداگوژیهای جدید در هزاره سوم، انتشارات فراشناختی اندیشه تهران.
کداسن، هایدی و شفر، چارلز (1382)، بازی درمانی، ترجمه ی سوسن صابری و پریوش وکیلی، انتشارات آگاه، تهران.
ناظرزاده کرمانی، فرهاد (1367) سبکهای اجرایی در تئاتر معاصر جهان، دفتر نشر آثار هنری، تهران.
هولتن، اورلی (1384) مقدمه بر تئاتر، آینهی طبیعت، ترجمهی محبوبه مهاجر، چاپ سوم، انتشارات سروش، تهران.
Brecht, Bertolt (1964), Brecht on Theatre: The development of an Aesthetic, Trans: John willet, Hill and wang, New York. Bruner, J. (1990), Acts of Meaning, Harvard university press, Cambridge. Mt.
Chalmers, Debbie (2007), Drama 3-5, A Practical Guide to Teaching Drama to Children in the Foundation on Stage, Rout ledge press, London and New York.
David, Hornbook, (1998), Education and Dramatic Art, Routledge press, London and New York.
Freire, Paulo (2007), Pedagogy of the Oppressed Continuum, New York.
J.Landy, Robert (1982), Hand Book of Educational Drama and Theatre, Greenwood press.
Landy, Robert. J (1993), Person and Performance, Rutledge press, London and New York.
M.S. Sillk and J.P, Stern (1995), Nietzsche on Tragedy, University press, Cambridge
Nicholson, Helen (2005), Applied Drama, The gift of the theatre, Macmillan.
Piaget J. (1953), The Origins of Intelligence in the Child, London, Routledge and key Paul. Ritch, Pamela (2004) Basic Principles of creative Drama,
http://www.orathest.cfa.ilstu.deu/psritch/the Basic Principles.html
Smiley, Sam (1971), The Structure of Action, prentice-Hall, INC, Newjersey.
Somers, J. (1996) Drama and Theatre in Education, Ontario, Captus University Press.
Taylor. P (1996) Researching Drama and Arts Education: Paradigns and Possibilities, London: The Falmer Press.
Thampson, James nad Schechner, Richard (2004), Why Social Theatre? in TDR, The Drama Review, New York University, Pp.11-16.