Document Type : Research Paper
Authors
1 Master of Cinema Studies, Department of animation and cinema , Faculty of Art and Architecture, Tarbiat Modares University, Tehran.
2 Associate Professor, Department of animation and cinema, Faculty of Art and Architecture, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
Abstract
Keywords
Main Subjects
ازهری راد، مهدی؛ پورمند، حسنعلی (1391). پدیدارشناسی فناوری رسانه سینما در دو دوره آنالوگ و دیجیتال، ماهنامه کتاب ماه هنر، 173(3)، 64–70. https://www.magiran.com/p1093853
امیدعلی، میثم؛ حسینی، سیدحسن (1391). مروری انتقادی بر مهم ترین نظریه های تکنولوژی رسانه. نشریه مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ، 2(2)، 25-37. SID. https://sid.ir/paper/222418/fa
حسنی، محمد. (1396). بازخوانی انتقادی نظریههای فناوری رسانه در تحول تصویر انسان از جهان. ]پایاننامه دکتری فرهنگ و ارتباطات،دانشگاه باقرالعلوم[.قم.
طباطبائی، سیدمرتضی؛توکلی، غلامحسین(1397). تقسیم پساپدیدارشناسانه روابط انسان و فناوری از نظر دن آیدی و ظرفیتهای آن برای اخلاق کاربری فناوری.فصلنامه پژوهشهای فلسفی، 12(23)، 46–61. SID. https://sid.ir/paper/140991/fa
عالی کلوگانی، شیرین(1397)، زیباشناسی ماشین در هنر قرن بیستم با تکیه بر آراءِ دن آیدی، ]پایاننامه دکتری پژوهش هنر، دانشگاه الزهرا[ .تهران.
کاجی، حسین(1392)، فلسفه فناوری دون آیدی، پاسخی به دترمینیسم فناوری.تهران:انتشارات هرمس.
کرماللهی،نعمتالله، و حسنی، محمد(1396)، مبانی نظری مفهوم بازنمایی، با تاکید بر ابعاد معرفتشناختی،فصلنامه معرفت فرهنگ اجتماعی، 8(4)، 45–68https://www.magiran.com/p1807279
مککرنان، برایان (2005)،سینمای دیجیتال: انقلابی در فیلمبرداری، پسا تولید و توزیع فیلم، ترجمه حسامالدین موسویریزی.تهران: انتشارات سوره مهر.
ناول اسمیت، جفری(1996). تاریخ تحلیلی سینمای جهان 1955-1895 .ترجمه گروه مترجمان.(چاپ اول). انتشارات بنیاد سینمایی فارابی.
Cowan, p. (2015). The Domocracy of Colour. Journal of Media Practice 16(2),135-154 https://doi.org/10.1080/14682753.2015.1041806
Ihde, D. (1979). Technics and Praxis. D. Reidel Publishing Company.
Ihde, D. (2007). Listening and Voice Phenomenologies of Sound. State University of New York Press
Ihde, D. (2009). Postphenomenology and Technoscience. State University of New York Press. - Ganege,S ; Laksiri,A & Liyanage,A. (2024) Harmony of Science, Technology and Ethics. international of Ethics and Society 6(1),19-10 http://dx.doi.org/10.22034/ijethics.6.1.10
Kendrick, J. (2009). Film Violence History, Ideology, Genre. Columbia University Press Prince,S. (2003).Classical Film Violence: Designing and Regulating Brutality in Hollywood Cinema, 1930–1968. Rutgers University Press