اوبهی(1390)مقدمة الاصول، به کوشش سید محمد تقی حسینی، فرهنگستان هنر،تهران.
بنایی،علی ابن محمد معمار (1368)رساله در موسیقی، با مقدمه داریوش صفوت و تقی بینش،تهران: مرکز نشر دانشگاهی،تهران. پورجوادی،امیرحسین(1382)کار و عمل و سیر تحول آن از دورهی تیموری تا امروز، فصلنامه موسیقی ماهور، شماره 1، صص29-11. حجاریان، محسن (1377) نگاهی به بازسازیهای قطعهی حسینی، فصلنامه موسیقی ماهور، شماره 1، صص206-191.
خضرایی،بابک (1382) اصناف تصانیف در رسالات مراغی و بنایی، فصلنامهی موسیقی ماهور، صص121-111.
درویشی،محمدرضا و گروه نویسندگان (1390)تصنیفهای منسوب به عبدالقادر مراغی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان1390،تهران.
ضیا الدین یوسف (1390) کلیات یوسفی، بازخوانی و ویرایش بابک خضرایی، فرهنگستان هنر، تهران.
کوکبی بخارایی، نجم الدین (1382)رساله موسیقی نجم الدین کوکبی بخارایی، سه رساله موسیقی قدیم ایران، به کوشش منصوره ثابت زاده، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی،تهران.
گرجی، امیرخان(ن.خ) رسالهی امیرخان گرجی، نسخه خطی به شمارهی 8499 در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران فاطمی، ساسان(1387) فرم و موسیقی ایرانی، فصلنامهی موسیقی ماهور، شماره 39، صص134-103.
محافظ،آرش(1393) عجملر، موسسهی فرهنگی هنری ماهور، تهران.
مراغی، عبدالقادر بن غیبی حافظ)1344( مقاصدالالحان، به اهتمام تقی بینش،بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران.
مراغی، عبدالقادر بن غیبی حافظ(1370) شرح ادوار(با متن ادوار و زوائد الفوائد)، به اهتمام تقی بینش،مرکز نشر دانشگاهی، تهران. مراغی، عبدالقادر بن غیبی حافظ )1388)جامع الالحان، مقابله و ویرایش بابک خضرایی، فرهنگستان هنر، تهران.
میرصدرالدین محمد، قزوینی) 1381(رساله در علم موسیقی، اثر میرصدرالدین محمد قزوینی، تصحیح و مقدمه آریو رستمی،فصلنامهی موسیقی ماهور، شماره18،صص96-81.
میثمی، سیدحسین )1384 (بررسی فرم تصانیف در برخی رسالههای مکتب منتظمیه، فصلنامهی موسیقی ماهور،شماره27،صص 128-107.