اقبال آذر، ابوالحسن (1378الف)، آوازهای اقبال آذر، موسسه ی فرهنگی و هنری ماهور، تهران، نوار کاست.
امیرقاسمی، سلیمان (1380)، کمانچهی دورهی قاجار، موسسه ی فرهنگی و هنری ماهور، تهران، نوار کاست.
حجاریان، محسن (1386الف)، نگاهی به کاستیها و ناروشنیهای تئوریکی عبدالقادر مراغی، گاهنامهی فرهنگشناسی موسیقی ایران، شمارهی چهارم، صص 2-24.
خالقی، روح الله (1387)، سرگذشت موسیقی ایران، انتشارات صفیعلیشاه، تهران.
دوامی، عبدالله (1376)، ردیف آوازی، تاریخ ضبط 1354، موسسه ی فرهنگی و هنری ماهور، تهران، نوار کاست.
سید احمدخان (1380ب)، تار دوره ی قاجار، موسسه ی فرهنگی و هنری ماهور، تهران، نوار کاست.
فلدمن، والتر (1386)، منابع عثمانی دربارهی گسترش تقسیم، ترجمهی ساسان فاطمی، فصلنامهی موسیقی ماهور. شمارهی 37، صص 141- 170.
ظلی، رضاقلی میرزا (1378)، آثار جاویدان ردیف آوازی موسیقی ایران: رضاقلیمیرزا ظلی، چهارباغ، نوارکاست.
کاظمی، علی (1390 ب)، ترنمهای آوایی در آواز ایرانی: مطالعهی موردی درآمد دستگاه چهارگاه، نشریه هنرهای زیبا ـ هنرهای نمایشی و موسیقی، شماره 43، صص 23 – 32.
کدوالادر آلن و دیوید گانیه (1391)، مفاهیم شنکر در آنالیز موسیقی تونال، ترجمهی محسن الهامیان، نشر دانشگاه هنر، چاپ اول، تهران. وزیری، قمرالملوک (بیتا ج)، صفحهی چهارگاه، همراه با تار مرتضیخان نیداوود و با مطلع: با سر زنده برازنده تنی باید داشت. Miller, Lloyd Clifton (1999), Music and song in Persia, The Art of Avaz, Curzon Press, First published, Printed in Great Britain.