نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آکوستیک بررسی تطبیقی سیستم‌های کوک در موسیقی ایرانی در آرای نظریه‌پردازان معاصر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 37-48]
  • آگاممنون نقشِ توصیف‏ در گفتارِ «شخصیت‏های بی ‏نام» در تراژدی ‏های یونان باستان [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • آگوست ویلسون جستجوی هویت فرهنگی در نمایشنامه‌ « جو ترنر آمد و رفت » اثر آگوست ویلسون: رویکردی جامعه شناختی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • آموزش موسیقی تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • آهنگسازی معرفی و مطالعۀ گونۀ (ژانر) قطعه در سنت آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از منظر فرم و بافت؛ مطالعۀ موردی چکاد اثر پرویز مشکاتیان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 17-26]
  • آوازهای بازار کاربردها و کارکردهای پدیدۀ صوتی ـ موسیقاییِ آوازخوانی فروشندگان در بازار بزرگ شهر رشت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-16]

ا

  • ادبیات نمایشی خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامه‌های دو نسل از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 25-34]
  • ادبیات نمایشی ایران کارکرد خاطره از منظر «جریان سیال ذهن»: بررسی نمایشنامۀ خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 37-44]
  • ادیپوس شهریار بررسی نسبت تراژدی و امر شر در دو نمایشنامه‌ ادیپ شهریار و مکبث [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 37-45]
  • استان کردستان نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]
  • اسطوره‌ی میوه ممنوعه خوانش بینامتنی اسطوره‌ی میوه ممنوعه در سه نمایشنامه‌ی برتر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-60]
  • اضطراب اجرا تاثیر‌گذاری نظریه‌ی بازی درونی موسیقی بر مهارت‌های ذهنی در اجرا مطالعه موردی :دانشجویان سال آخر کارشناسی رشتهی نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه تهران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 27-35]
  • اکبر رادی کارکرد خاطره از منظر «جریان سیال ذهن»: بررسی نمایشنامۀ خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 37-44]
  • الکترا نقشِ توصیف‏ در گفتارِ «شخصیت‏های بی ‏نام» در تراژدی ‏های یونان باستان [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • امر شر بررسی نسبت تراژدی و امر شر در دو نمایشنامه‌ ادیپ شهریار و مکبث [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 37-45]
  • ایده‌آل دهگانی مطالعه‌ای در تمایز ناسیونالیسمِ میرزاده‌ی عشقی با گفتمان غالبِ ناسیونالیستی زمانه‌اش [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-68]

ب

  • بازار بزرگ شهر رشت کاربردها و کارکردهای پدیدۀ صوتی ـ موسیقاییِ آوازخوانی فروشندگان در بازار بزرگ شهر رشت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-16]
  • بازی درونی موسیقی تاثیر‌گذاری نظریه‌ی بازی درونی موسیقی بر مهارت‌های ذهنی در اجرا مطالعه موردی :دانشجویان سال آخر کارشناسی رشتهی نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه تهران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 27-35]
  • بتهوون، پیانو، آپاسیوناتا، آثار بتهوون، دولوپمان مدخلی به اصول اجرای آثار بتهوون از طریق واکاوی ارتباط تجربه‌ی زیسته‌ و آثار هنرمند (مطالعه‌ موردی آپاسیوناتا در فامینور، شماره ۲۳ اپوس ۵۷) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • براساس دوشس ملفی تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • برایان فریل مطالعه‌ی تحلیلی روایت‌درمانی در نمایشنامه‌های روایی برایان فریل [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • برساخت هویت خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامه‌های دو نسل از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 25-34]
  • بندانگشتی خوانش بینامتنی اسطوره‌ی میوه ممنوعه در سه نمایشنامه‌ی برتر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-60]
  • بیات اصفهان انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • بیش‌متنیت خوانش بینامتنی اسطوره‌ی میوه ممنوعه در سه نمایشنامه‌ی برتر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-60]
  • بینامتنیت تاثیر مشارکت تماشاگر بر شکل گیری متن اجرا در گیم تئاتر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 61-69]

پ

  • پاتریس پاوی تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • پایان‌نامه‌های موسیقی تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • پرویز مشکاتیان معرفی و مطالعۀ گونۀ (ژانر) قطعه در سنت آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از منظر فرم و بافت؛ مطالعۀ موردی چکاد اثر پرویز مشکاتیان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 17-26]
  • پیر بوردیو جستجوی هویت فرهنگی در نمایشنامه‌ « جو ترنر آمد و رفت » اثر آگوست ویلسون: رویکردی جامعه شناختی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]

ت

  • تأثیرپذیری تأثیرپذیری در موسیقی عاشیقی ترکان قشقایی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • تئاتر فراگیر تاثیر مشارکت تماشاگر بر شکل گیری متن اجرا در گیم تئاتر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 61-69]
  • تجربه‌ی زیسته‌ مدخلی به اصول اجرای آثار بتهوون از طریق واکاوی ارتباط تجربه‌ی زیسته‌ و آثار هنرمند (مطالعه‌ موردی آپاسیوناتا در فامینور، شماره ۲۳ اپوس ۵۷) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 5-15]
  • تحصیلات تکمیلی موسیقی تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • تراژدی بررسی نسبت تراژدی و امر شر در دو نمایشنامه‌ ادیپ شهریار و مکبث [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 37-45]
  • ترجمه نمایشی تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • تغییرات تأثیرپذیری در موسیقی عاشیقی ترکان قشقایی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • تمایز جستجوی هویت فرهنگی در نمایشنامه‌ « جو ترنر آمد و رفت » اثر آگوست ویلسون: رویکردی جامعه شناختی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • توصیف نقشِ توصیف‏ در گفتارِ «شخصیت‏های بی ‏نام» در تراژدی ‏های یونان باستان [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]

ج

  • جارـ‌آوا کاربردها و کارکردهای پدیدۀ صوتی ـ موسیقاییِ آوازخوانی فروشندگان در بازار بزرگ شهر رشت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-16]
  • جریان سیال ذهن کارکرد خاطره از منظر «جریان سیال ذهن»: بررسی نمایشنامۀ خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 37-44]

چ

  • چکاد معرفی و مطالعۀ گونۀ (ژانر) قطعه در سنت آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از منظر فرم و بافت؛ مطالعۀ موردی چکاد اثر پرویز مشکاتیان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 17-26]

خ

  • خانمچه و مهتابی کارکرد خاطره از منظر «جریان سیال ذهن»: بررسی نمایشنامۀ خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 37-44]

د

  • دانشگاه تهران تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • دانشگاه هنر تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • درام بینافرهنگی تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • دستگاه انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • دوگانه باور رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]
  • دیاتونیک بررسی تطبیقی نغمه‌های رباب از دیدگاه فارابی با گام زارلَن [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-36]

ر

  • رباب بررسی تطبیقی نغمه‌های رباب از دیدگاه فارابی با گام زارلَن [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-36]
  • ردیف انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • رسانه سینما رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]
  • رستاخیز شهریاران ایران مطالعه‌ای در تمایز ناسیونالیسمِ میرزاده‌ی عشقی با گفتمان غالبِ ناسیونالیستی زمانه‌اش [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-68]
  • رضاخان مطالعه‌ای در تمایز ناسیونالیسمِ میرزاده‌ی عشقی با گفتمان غالبِ ناسیونالیستی زمانه‌اش [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-68]
  • رقص مادیان‌ها تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • رنسانس دیزنی بررسی تطبیقی الگوی سفر قهرمان کریستوفر ووگلر در انیمیشن های میازاکی و دورۀ رنسانس دیزنی مطالعۀ موردی پری دریایی، دیو و دلبر ، همسایۀ من توتورو و شهر اشباح [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-63]
  • روایت مطالعه‌ی تحلیلی روایت‌درمانی در نمایشنامه‌های روایی برایان فریل [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • روایت‎‌درمانی مطالعه‌ی تحلیلی روایت‌درمانی در نمایشنامه‌های روایی برایان فریل [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • ریزپرده‌ بررسی تطبیقی سیستم‌های کوک در موسیقی ایرانی در آرای نظریه‌پردازان معاصر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 37-48]

ز

  • زوتوپیا گفتمان زن باوری در کهن الگوی سفر قهرمان: بررسی موردی انیمیشن سینمایی‌ زوتوپیا [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 17-26]

س

  • سبک زندگی خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامه‌های دو نسل از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 25-34]
  • سفر قهرمان بررسی تطبیقی الگوی سفر قهرمان کریستوفر ووگلر در انیمیشن های میازاکی و دورۀ رنسانس دیزنی مطالعۀ موردی پری دریایی، دیو و دلبر ، همسایۀ من توتورو و شهر اشباح [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-63]
  • سیستم‌های کوک بررسی تطبیقی سیستم‌های کوک در موسیقی ایرانی در آرای نظریه‌پردازان معاصر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 37-48]
  • سینمای پست مدرن رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]
  • سینمای کلاسیک رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]
  • سینمای مدرن رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]

ش

  • شخصیت پیوند عرصۀ عمومی و آداب گفتگو با نگاه به سه نمایشنامه از اسماعیل خلج [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 45-54]
  • شفابخش مطالعه‌ی تحلیلی روایت‌درمانی در نمایشنامه‌های روایی برایان فریل [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]

ع

  • عرصۀ عمومی پیوند عرصۀ عمومی و آداب گفتگو با نگاه به سه نمایشنامه از اسماعیل خلج [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 45-54]

ف

  • فرهنگ‌پذیری موسیقی نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]

ق

  • قشقایی تأثیرپذیری در موسیقی عاشیقی ترکان قشقایی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • قصه سیبی که نصف نشد خوانش بینامتنی اسطوره‌ی میوه ممنوعه در سه نمایشنامه‌ی برتر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-60]
  • قطعه معرفی و مطالعۀ گونۀ (ژانر) قطعه در سنت آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از منظر فرم و بافت؛ مطالعۀ موردی چکاد اثر پرویز مشکاتیان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 17-26]
  • قهرمان مؤنث گفتمان زن باوری در کهن الگوی سفر قهرمان: بررسی موردی انیمیشن سینمایی‌ زوتوپیا [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 17-26]

ک

  • کاربرد و کارکرد کاربردها و کارکردهای پدیدۀ صوتی ـ موسیقاییِ آوازخوانی فروشندگان در بازار بزرگ شهر رشت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-16]
  • کارکردگرایی کاربردها و کارکردهای پدیدۀ صوتی ـ موسیقاییِ آوازخوانی فروشندگان در بازار بزرگ شهر رشت [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 5-16]
  • کروماتیک بررسی تطبیقی نغمه‌های رباب از دیدگاه فارابی با گام زارلَن [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-36]
  • کریستوفر ووگلر بررسی تطبیقی الگوی سفر قهرمان کریستوفر ووگلر در انیمیشن های میازاکی و دورۀ رنسانس دیزنی مطالعۀ موردی پری دریایی، دیو و دلبر ، همسایۀ من توتورو و شهر اشباح [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-63]
  • کهن‌الگو گفتمان زن باوری در کهن الگوی سفر قهرمان: بررسی موردی انیمیشن سینمایی‌ زوتوپیا [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 17-26]

گ

  • گفتار نقشِ توصیف‏ در گفتارِ «شخصیت‏های بی ‏نام» در تراژدی ‏های یونان باستان [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • گفتگو پیوند عرصۀ عمومی و آداب گفتگو با نگاه به سه نمایشنامه از اسماعیل خلج [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 45-54]
  • گفتمان زن‌باوری گفتمان زن باوری در کهن الگوی سفر قهرمان: بررسی موردی انیمیشن سینمایی‌ زوتوپیا [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 17-26]
  • گورانی نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]
  • گیم تئاتر تاثیر مشارکت تماشاگر بر شکل گیری متن اجرا در گیم تئاتر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 61-69]

م

  • مالی سویینی مطالعه‌ی تحلیلی روایت‌درمانی در نمایشنامه‌های روایی برایان فریل [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • متن اجرا تاثیر مشارکت تماشاگر بر شکل گیری متن اجرا در گیم تئاتر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 61-69]
  • مخالف سه‌گاه انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • مداخله‌ی درونی تاثیر‌گذاری نظریه‌ی بازی درونی موسیقی بر مهارت‌های ذهنی در اجرا مطالعه موردی :دانشجویان سال آخر کارشناسی رشتهی نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه تهران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 27-35]
  • مشارکت تماشاگر تاثیر مشارکت تماشاگر بر شکل گیری متن اجرا در گیم تئاتر [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 61-69]
  • مطالعات تطبیقی خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامه‌های دو نسل از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 25-34]
  • مکبث بررسی نسبت تراژدی و امر شر در دو نمایشنامه‌ ادیپ شهریار و مکبث [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 37-45]
  • ملک جمشید خوانش بینامتنی اسطوره‌ی میوه ممنوعه در سه نمایشنامه‌ی برتر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 51-60]
  • منطقه مکریان نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]
  • مهارت‌های ذهنی تاثیر‌گذاری نظریه‌ی بازی درونی موسیقی بر مهارت‌های ذهنی در اجرا مطالعه موردی :دانشجویان سال آخر کارشناسی رشتهی نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه تهران [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 27-35]
  • موسیقی ایرانی بررسی تطبیقی سیستم‌های کوک در موسیقی ایرانی در آرای نظریه‌پردازان معاصر [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 37-48]
  • موسیقیِ عاشیقی تأثیرپذیری در موسیقی عاشیقی ترکان قشقایی [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • موسیقی کردی نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی و مطالعۀ گونۀ (ژانر) قطعه در سنت آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از منظر فرم و بافت؛ مطالعۀ موردی چکاد اثر پرویز مشکاتیان [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 17-26]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • میازاکی بررسی تطبیقی الگوی سفر قهرمان کریستوفر ووگلر در انیمیشن های میازاکی و دورۀ رنسانس دیزنی مطالعۀ موردی پری دریایی، دیو و دلبر ، همسایۀ من توتورو و شهر اشباح [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 55-63]
  • میرزاده عشقی مطالعه‌ای در تمایز ناسیونالیسمِ میرزاده‌ی عشقی با گفتمان غالبِ ناسیونالیستی زمانه‌اش [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-68]
  • میزانسن تحلیل جلوه‌های بینافرهنگی در ترجمه‌های نمایشی دو دهه اخیر ایران (مطالعه موردی نمایشنامه‌های رقص مادیان‌ها و بر اساس دوشس ملفی) [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]

ن

  • ناسیونالیسم باستان گرا مطالعه‌ای در تمایز ناسیونالیسمِ میرزاده‌ی عشقی با گفتمان غالبِ ناسیونالیستی زمانه‌اش [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 59-68]
  • نرمه‌نای نقش فرهنگ‌پذیری در تغییرات تکنیک، ‌ساختار و کارگان نرمه‌نای در دورة معاصر [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 57-65]
  • نسبت ‌بسامدی بررسی تطبیقی نغمه‌های رباب از دیدگاه فارابی با گام زارلَن [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-36]
  • نقد فرهنگی جستجوی هویت فرهنگی در نمایشنامه‌ « جو ترنر آمد و رفت » اثر آگوست ویلسون: رویکردی جامعه شناختی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • نوازندگی ساز جهانی تحلیل موضوعی و روش‌شناسی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته نوازندگی ساز جهانی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1388 تا 1398 [دوره 27، شماره 1، 1401، صفحه 17-26]
  • نیشابورک انتظامِ مُدالِ دستگاه و تأثیر آن بر نمودِ موجودیّت‌های مُدال و امکان گسترش کارگان (مطالعهٔ موردی بیاتِ اصفهانِ قدیم – مخالفِ سه‌گاه و نیشابورکِ ماهور) [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 5-16]
  • نیم‌پرده بررسی تطبیقی نغمه‌های رباب از دیدگاه فارابی با گام زارلَن [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 27-36]

ه

  • هابرماس پیوند عرصۀ عمومی و آداب گفتگو با نگاه به سه نمایشنامه از اسماعیل خلج [دوره 27، شماره 3، 1401، صفحه 45-54]
  • همذات پنداری رسانه سینما پیوستاری سیال و دوگانه باور [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 47-54]
  • هویت خوانشی تطبیقی از برساخت هویت در نمایشنامه‌های دو نسل از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی (اکبر رادی و آگوست ویلسون، محمد چرمشیر و شیلا استفنسن) [دوره 27، شماره 4، 1401، صفحه 25-34]
  • هویت نژادی جستجوی هویت فرهنگی در نمایشنامه‌ « جو ترنر آمد و رفت » اثر آگوست ویلسون: رویکردی جامعه شناختی [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 49-57]
  • هیپولیت نقشِ توصیف‏ در گفتارِ «شخصیت‏های بی ‏نام» در تراژدی ‏های یونان باستان [دوره 27، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]